ضرورت توجه به ابزار قدرتمند ترویج فرهنگ از طریق تبلیغات شهری
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نشست با مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری پایتخت در ترویج زبان و ادب فارسی، از تبلیغات شهری و المانهای محیطی به عنوان ابزاری قدرتمند در جهت ترویج فرهنگ نام برد.به گزارش اداره ارتباطات و امور بینالملل سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر غلامعلی حدادعادل در این نشست با تاکید بر لزوم توجه دقیق به موضوعات فرهنگی در فضای اقتصادی و تبلیغاتی، از سازمان زیباسازی به عنوان مجموعه محوری در ترویج فرهنگ شهری نام برد و گفت: در کنار تلاش برای ارتقای کمی درآمدهای سازمانی، تلاش برای از بین نرفتن فضای فرهنگی محیط شهری بایستی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
وی افزود: در این خصوص اقدامات خوبی در دوره جدید انجام شده که مهمترین آن، تغییر ادبیات تابلوهای تبلیغاتی و استفاده از واژگان فارسی در این فضا است.
در این نشست، رضا صیادی ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در سازمان زیباسازی شهر تهران، ارتقای کیفی و کمی فعالیتهای فرهنگی این سازمان را یکی از اولویتهای اصلی دوره جدید عنوان کرد.
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1401 |