تاریخ انتشار: 8 آذر 1399

ارتباط بین حوزه و دانشگاه از ثمرات انقلاب اسلامی است

جلسه ۱۸۷ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حدادعادل در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای جلسه دکتر حداد عادل طی سخنانی با بیان اینکه سامان یافتن و نهادینه شدن ارتباط بین حوزه و دانشگاه بسیار ضروری است و باید تقویت شود اظهار داشت: ارتباط بین حوزه و دانشگاه یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ایجاد رشته سیاست‌گذاری اجتماعی بسیار مفید و لازم است اظهار داشت: هر کسی که دستی در حکومت و سیاست داشته باشد برای اداره امور مملکت با واقعیتی به نام جامعه و اجتماع و علم حقوق مواجه است که علم حقوق روابط اجتماعی را تنظیم می‌کند و جامعه شناسی ماهیت اجتماع را بیان می‌کند.

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی افزود: در دهه‌های اخیر در تمام استانداری‌ها یک شورای اجتماعی بهوجود آمده است که اعضای مختلفی در آنجا عضو هستند و مسائل اجتماعی استان‌ها در این شورا بررسی می‌شود، همچنین در وزارت کشور هم یک معاونت اجتماعی وجود دارد که ناظر به همین مسائل اجتماعی کشور و استان‌ها است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در نگاه کلان اجتماعی وجود افرادی که توانایی سیاست‌گذاری و حل مسائل اجتماعی را داشته باشند در کنار تصمیم گیرندگان، استانداران، فرمانداران و وزارتخانه‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: تناسب این رشته با دوره کارشناسی محل تردید است و عنوان سیاست‌گذاری اجتماعی برای دوره کارشناسی مناسب نیست، به دلیل اینکه فارغ التحصیل این رشته قطعاً تجربه اظهار نظر در مسائل کلان اجتماعی را ندارد.

دکتر حداد عادل پیشنهاد داد: این برنامه باید برای دوره کارشناسی ارشد باشد و برای دوره کارشناسی مناسب نیست و دوم اینکه از ابتدا در این رشته به صورت کارشناسی ارشد پیوسته دانشجو گرفته شود.

پس از بحث و تبادل نظر اعضا ادامه بررسی کلیات سرفصل دوره کارشناسی سیاست‌گذاری اجتماعی به جلسه آینده موکول شد و با توجه به اینکه عنوان رشته مناسب تشخیص داده نشد، کارگروه موظف شد عنوان مناسب‌تری را به شورای تحول پیشنهاد دهد.

https://haddadadel.ir/news/995-28-2020

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.