تاریخ انتشار: 28 تیر 1390

شیعیان به مقصد چشم دوخته‌اند و منتظر منجی عالم بشریت هستند

دکتر حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مدینه منوره در جمع دانشجویان اعزامی به عمره مفرده، مهدویت و ظهور را مقصد شیعیان عنوان کرد و گفت: شیعیان به مقصد چشم دوخته‌اند و در انتظار منجی عالم بشریت هستند.

دکتر حداد عادل روز دوشنبه در مراسم با شکوه بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با حضور جمع کثیری از دانشجویان و زائران، ضمن تشریح سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار و ساختار تشیع گفت: تشیع ولایتش در وجود مقدس امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) مجسم و متولد می‌شود، شهادتش در وجود مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) و مهدویت آن در وجود مقدس حضرت مهدی (عج) متبلور می‌گردد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین «نجف نجفی روحانی» نماینده بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، شیعه را مسافری توصیف کرد که از مبدئی برای مقصدی، قصد مسافرت کرده و در این مسیر با سه عنصر مبدأ، مسیر و مقصد، مواجه است.

دکتر حداد عادل در تشریح این مسیر گفت: در مسیری که شیعه برای طی آن انتخاب کرده است سه عنصر مقصد، مسیر و مبدأ وجود دارد.

دکتر حداد عادل مبدأ را ولایت ذکر کرد و گفت: ولایت با غدیر آغاز شد. وی افزود: شهادت هم مسیر این حرکت است که ما از سیدالشهدا آموخته‌ایم.

دکتر حداد عادل مهدویت و ظهور را مقصد شیعیان عنوان کرد و گفت: شیعیان به مقصد چشم دوخته‌اند و در انتظار منجی عالم بشریت هستند.
وی افزود: اساس اسلام در ولایت و رهبری جامعه است یعنی سازندگی اصلی، با بدست گرفتن رهبری جامعه میسر است، کاری که خود پیامبر گرامی اسلام (ص) انجام دادند.

دکتر حداد عادل گفت: رهبری بعد از پیامبر گرامی اسلام به لایق‌ترین فرد یعنی امیر المومنین (ع) واگذار شد، اما این واقعیت محقق نشد و این امامت در مقطعی ناقص و یا با تاخیر جامه عمل پوشید.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: پیامبر نگران بودند که اختیار مسلمانان به دست کسی مثل معاویه و یزید نیفتد که افتاد. در این موقع حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) با شروع از‌‌ همان مبدأ امامت، برای زنده نگهداشتن حقیقت امامت، شهادت را عرضه کردند.

وی گفت: شیعه مفهوم شهادت را به عنوان روش کار برگزیده و در مواقع لازم برای زنده نگه داشتن امامت با ابزار شهادت حرکت می‌کند.

دکتر حداد عادل با توصیه به دانشجویان برای تفکر و تدبر در آموزه‌های دینی علاقه به ائمه اطهار و خاندان نبوت را وصف ناپذیر دانست و گفت: در قبرستان بقیع شاهد عشق و نیرویی بودیم که از چشمه زلال معرفت و ایمان می‌جوشد.

وی ابراز اطمینان کرد در صورت فراهم بودن زمینه برای اعزام بیشتر زائران، عاشقان بیشماری از ایران اسلامی به سرزمین وحی سرازیر شوند.

دکتر حداد عادل رمز پیروزی و موفقیت امام (ره) را نیروی ایمان دانست و با تأکید به اینکه قدر انقلاب اسلامی را که مهم‌ترین نعمت الهی است باید بدانیم گفت: رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، به ایمان، مقاومت و شهادت به پیروزی رسیدند.

دکتر حداد عادل شهید چمران را یکی از این مومنان دانست و گفت: شهید چمران نمونه‌ای از شیعه بود که عشق به امیرالمومنین و سیدالشهدا و امام زمان (عج) در وجودش موج می‌زد. در حالیکه تحصیلکرده آمریکا بوده و شرایط برای زندگی راحت برایش فراهم بود به لبنان رفت و پس از پیروزی انقلاب به ایران اسلامی عزیمت کرد و سپس در جبهه به شهادت رسید.

وی با تأکید بر نقش قدرت ایمان، امامت و شهادت افزود: تعدادی جوان حزب الله در لبنان با طی مسیر شیعه، توانستند اسرائیلی را به زانو در آوردند که تمام ارتش‌های متحد عربی را شکست داده بود.

دکتر حداد عادل گفت: این‌‌ همان روحی است که در دلهای ما حاکم است. باید این روح را شناخت و به دریا متصل شد.

وی افزود: ما کلید شهادت و نجات را به برکت ائمه و جوهر تشیع پیدا کردیم و انشاالله شما دانشجویان که مدیران آینده کشور خواهید بود، بتوانید پاسدار خوبی برای امام و شهدایی باشید که این انقلاب را به پیروزی رساندند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان به دانشجویان وعده داد که با توجه به علاقه زیاد این قشر برای سفر به عمره مفرده، مجلس شورای اسلامی با کمک سازمان حج و زیارت برای افزایش سهم بودجه اعزام آنان به سرزمین وحی، اقدام کند.

https://haddadadel.ir/news/196-19-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.