تاریخ انتشار: 8 تیر 1390

دنیای غرب در برابر ایران بدهکاری است که قیافه طلبکار‌ها را دارد

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دنیای غرب به سرکردگی آمریکا و با ترفندهای شیطنت آمیز انگلیسی‌ها، در مقابل ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بدهکاری است که با وجود بدهی سنگین به این ملت، قیافه طلبکارانه به خود گرفته است.

دکتر حداد عادل روز سه شنبه در نخستین یادواره شهدای روحانی سیستان و بلوچستان که در تالار فردوسی زاهدان برگزار شد، افزود: اکنون این بدهکار ادعای طلبکارانه دارد و ایران را حامی تروریسم و مخالف حقوق بشر معرفی می‌کند.

او با اشاره به زندانی‌های سیاسی ایران که در رسانه‌های غربی بسیار برجسته به آن پرداخته می‌شود، گفت: در دهه ۵۰، حداقل ۱۰ هزار زندانی سیاسی در زندان‌های ایران محبوس بودند که بد‌ترین شکنجه‌ها توسط عوامل آمریکا و انگلیس را متحمل می‌شدند و کسی هم حرفی نمی‌زد اما اکنون این دولت‌ها دلسوز ایران شده و در رسانه‌های خود از زندانیان سیاسی طرفداری می‌کنند.

وی ادامه داد: مگر ایران چند زندانی سیاسی دارد، آن هم بعد از فتنه ۸۸ که به راه انداختند، جمعه انتخابات برگزار شد و دو روز بعد، آقایانی که در تبلیغات انتخاباتی دم از قانونمداری می‌زدند، فقط شش اتوبوس را در یک خیابان تهران به آتش کشیدند و به اموال عمومی خسارت‌های فراوانی وارد کردند.

او با بیان اینکه از نظر دولت‌های غربی کسانی که به دروغ ادعای تقلب در انتخابات می‌کنند، زندانی سیاسی فعلی در ایران تلقی می‌شوند، افزود: چند دهه قبل، آمریکا و انگلیس ۱۰ هزار زندانی سیاسی که همه زندان‌های ایران را پر کرده بود، محبوس کردند و اکنون این دولت‌ها از انقلاب طلبکار و مدافع حقوق ملت ایران و زندانی‌های سیاسی شدند و کسانی که خود حامی تروریست‌ها بوده و هستند، اکنون ملت ایران را نظام تروریستی می‌نامند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه جز خداوند هیچ کس قادر به نفوذ در درون قلب دیگری نیست، اظهار داشت: در دنیای امروز به عیان آثار زیانبار دوری از دین را مشاهده می‌کنیم که ریشه آن در گذشته‌های بسیار دور است.

وی افزود: در اواخر قرن نوزدهم که علوم تجربی مختلف در اوج شکوفایی بود، غربی‌ها فکر می‌کردند کلید سعادت را بدست آورده‌اند و طی این سال‌ها از ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ هیچ جنگی در اروپا رخ نداد و این سال‌ها در کتاب تاریخ تمدن دوران طلایی نام گرفت. اما جنگ جهانی اول و پس از آن جنگ جهانی دوم، اروپا و دنیا را در برگرفت و بیش از ۶۰ میلیون نفر کشته، مجروح، اسیر و آواره باقی گذاشت و این جنگ‌ها را دولت‌هایی برپا کردند که فکر می‌کردند دوران دین سپری شده و دستیابی به علم راه حل مشکلات است.

وی اظهار داشت: تمدن غربی که براساس افکار سکولاریستی استوار شد و قصد داشت حکومت را بر پایه اصول غیردینی بنا کند و مدعی جدایی دین از سیاست بود و می‌خواست دین را در کلیسا و مسجد و خانه‌ها محبوس کند، با این همه جنگ افروزی در دنیا و قتل و غارت، آیا شایستگی اداره دنیا را داشت؟

وی افزود: در هر جایی از دنیا که پای قدرت‌های غربی باز شد، نهر خون جاری شد و نمونه بارز آن را می‌توان در فلسطین که طی ۶۰ سال مورد تاخت و تاز قدرت‌ها قرار گرفت، مشاهده کرد.

وی ادامه داد: فلسطین آزمایشگاه ادعاهای غرب بود و طی این سال‌ها و تاخت و تاز صهیونیست‌ها در این کشور، می‌توان به وضوح باطل بودن همه ادعاهای امریکا مبنی بر دفاع از حقوق بشر، آزادی، کرامت انسانی، دموکراسی و مبارزه با تروریسم را مشاهده کرد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: در ۶۰ سال گذشته ملت فلسطین برای حفظ حقوق و بازگشت به سرزمین خود، قربانی‌های بیشمار داده است در حالی که غربیان آنان را تروریست می‌خوانند اما کسانی که در فلسطین به قدرت رسیدند و خانه و زندگی و مزرعه مردم این ملت را ویران کردند، تروریست نامیده نمی‌شوند.

او اظهار داشت: پرونده فلسطین یکی از صد‌ها پرونده‌ای است که دنیای غرب در این روزگار به جای گذاشته و همه این پرونده‌ها مملو از دروغ، نفاق، ظلم و بی‌عدالتی است.

دکتر حداد عادل گفت: در قرن بیستم دنیای غرب ادعا می‌کند که به مستعمرات خود استقلال داده است، اما اکنون کدام دولت در منطقه به جز جمهوری اسلامی ایران که به لطف الهی و رهبری امام راحل و به برکت خون شهدا برپا شده، می‌شناسید که بتواند مستقل از قدرت‌های غربی درباره سرنوشت کشورش تصمیم بگیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: منافقین به ملت‌های اسلامی، در دامان آمریکا و انگلیس بزرگ شده‌اند و اتحادیه اروپا چندی پیش اسم تعدادی از منافقین را در لیست تروریست‌ها درج کرد، اما مدتی بعد عنوان تروریست از آنان برداشته شد و این افراد اکنون آزادانه در مراکز کشورهای اروپایی فعالیت می‌کنند.

دکتر حداد عادل ادامه داد: مگر صدام بزرگ‌ترین تروریست دوران ما نبوده، مگر منافقین زیر پر و بال صدام در اردوگاه اشرف لانه نکرده بودند. چرا آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند این اردوگاه برچیده شود در حالی که می‌گویند مخالف تروریسم هستند.

او اظهار داشت: به همین مناسبت و به منظور دادخواهی ایران از دولت‌هایی که برچسب تروریست را به ملت ایران می‌زنند، همایش بین المللی مبارزه با تروریسم در تهران در حال برگزاری است و از ۵۰ کشور در این همایش شرکت کردند و مقام معظم رهبری در پیام ارسالی به این همایش مفاسد و دروغ‌های نظام‌های غربی را آشکار کردند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: هر چه نظام اسلامی به مردم خدمت کند و در نقاط محروم کشور گام‌های بزرگ برای محرومیت زدایی بردارد، در هیچ یک از رسانه‌های غربی منعکس نمی‌شود اما اگر اشکالی رخ دهد، با هزاران دروغ آن را در رسانه‌های خود بزرگنمایی می‌کنند.

وی افزود: بغض و کینه نسبت به نظام اسلامی ایران از آنجا نشأت می‌گیرد که انقلاب معادله سیاسی قدرت‌های غربی را برهم زده است و راهی برای ملت‌های مسلمان باز کرده که ارکان تسلط مستکبران بر جهان اسلام و سایر ملت‌های مظلوم را متزلزل کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: بیداری اسلامی امروز پژواک فریاد امام راحل است که ۵۰ سال قبل در جهان طنین انداز شد و ملتهای مسلمان آن را دریافت کردند و اکنون بازتاب فریاد امام در منطقه خاورمیانه قابل شنیدن است.

https://haddadadel.ir/news/181-29-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.