تاریخ انتشار: 2 بهمن 1389

لزوم تعیین سازوکار وحدت اصولگرایان

دکتر حداد عادل در جمع خبرنگاران عنوان کرد:
لزوم تعیین سازوکار وحدت برای حضور اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تجربه مجالس گذشته، خاطرنشان کرد: اصولگرایان تجربه موفق مجلس هفتم و هشتم را پیش روی خود دارند و بر اساس آن تلاش خواهیم کرد تا با سازوکار مشخص وحدت خود را ادامه بدهیم.

دکتر حداد عادل نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی در خصوص پاسخ به سؤالی درباره منشور اصولگرایی اظهار داشت: اقدام جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز را در تدوین منشور اصولگرایی شایسته و بجا می‌دانم.

وی در خصوص پیدایش جریان اصولگرایی گفت: در دهه گذشته جریان اصولگرایی که شامل ارزش‌های انقلاب اسلامی و مبانی دینی بود، شکل گرفت و رهبر معظم انقلاب نیز آن را پسندیدند.

دکتر حداد عادل با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و ارتباط آن با منشور اصولگرایی تصریح کرد: ما برای انتخابات آتی مجلس باید سازوکار مشخص و روشنی پیدا کنیم که افرادی وارد خانه ملت شوند که مصداق واقعی مفاهیم و ارزش‌های منشور اصولگرایی باشند.

خبرنگاری از وی درباره ارتباط منشور اصولگرایی با کمیته سه نفره وحدت اصولگرایان پرسید که دکتر حداد عادل توضیح داد: ما به عنوان کمیته سه نفره از تلاش جامعتین برای ارائه منشور مطلع بودیم؛ این منشور مورد تائید کمیته سه نفره است اما این کمیته تا کنون بحثی در مورد این منشور نکرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است منشور اصولگرایی موجب غربالگری در جریان اصولگرایی شود، گفت: البته ممکن است منشور از غربالگری بی‌مورد در جبهه اصولگرایی جلوگیری کند؛ ما امیدواریم شاهد وحدت کلی جریان اصولگرایی باشیم. چرا که شاخص‌های منشور اصولگرایی مشخص شده است و می‌تواند مصداق جریان اصولگرایی را مشخص کند.

وی درباره نامزدی اصولگرایان برای مجلس نهم نیز گفت: هنوز برای پاسخ دادن به این سؤال زمان زیادی وجود دارد اما برداشت ما این است که سازوکاری پیدا شود که براساس آن وحدت اصولگرایان در مجلس شکل بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تجربه مجلس هفتم و هشتم، خاطرنشان کرد: اصولگرایان تجربه موفق مجلس هفتم وهشتم را پیش روی خود دارند و بر اساس آن تلاش خواهیم کرد تا با سازوکار مشخص وحدت خود را ادامه بدهیم.

دکتر حداد عادل در پاسخ به سؤالی در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها افزود: از مجلس هفتم ما دغدغه هدفمند کردن یارانه‌ها را داشتیم اما دولت محترم این هدفمند کردن یارانه‌ها را با مصوبه مجلس آغاز کرد.

وی از همراهی مردم با دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تقدیر کرد و گفت: علیرغم نیت برخی بدخواهان که منتظر واکنش منفی اجتماعی مردم بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بودند، ملت با همراهی خود نشان داد که از رشد بسیار بالایی برخوردار است.

عضو کمیته سه نفره وحدت اصولگرایان با اشاره به جلسه اخیر این کمیته با رئیس‌جمهور گفت: در این جلسه آقای رئیس‌جمهور و اعضای کمیته سه نفره بر وحدت اصولگرایان تاکید و تصریح کردند که باید با مذاکرات بیشتر به دنبال سازوکار وحدت در جریان اصولگرایی باشیم.

وی همچنین گفت که جلسه کمیته سه نفره با رئیس‌جمهور استمرار خواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی در خصوص بحث مواد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان که در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شده است،‌ گفت: پیشنهاد جدیدی برای حل معضل بانک مرکزی مطرح شد که طبق این پیشنهاد عزل و نصب رئیس بانک مرکزی به عهده رئیس جمهور خواهد بود نه شورای رؤسای سه قوه.

دکتر حداد عادل در پاسخ به سؤالی در خصوص حوادث تونس نیز گفت: مردم تونس با همت خود دولت متکی به غرب را در یک کشور اسلامی و عربی سرنگون کردند که این رفتار مردم تونس از حیث شیوه به انقلاب اسلامی ایران شباهت داشت.

دکتر حداد عادل حاکمیت مردم تونس را در اداره سیاسی این کشور خواستار شد و افزود: امیدواریم کسانی که مردم تونس آنها را از در بیرون کردند قصد بازگشت از پنجره را نداشته باشند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر رای دادگاه رفیق حریری گفت: از روال برگزاری این دادگاه می‌توانستیم حدس بزنیم که این دادگاه می‌خواهد ابزاری باشد به دست آمریکا و اسرائیل تا آنها اهداف خود را دنبال کنند اما این دادگاه با روشنگری‌های سید حسن نصرالله و دیگران تبدیل به بچه‌ای شد که مرده به دنیا آمد.

دکتر حداد عادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما در سفر به عمان حامل پیام مقامات ایران بوده‌اید، پاسخ داد: بنده در سفری که به عمان داشتم حامل پیام مشخصی از سوی مقامات کشورمان نبودم اما در عین حال پیام دوستی مقامات کشورمان و ملت ایران را به عمانی‌ها رساندم.

وی با بیان اینکه سفرش به عمان به دعوت رئیس مجلس این کشور بوده است، گفت: در این سفر با پادشاه عمان، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه عمانی‌ها دیدار و گفت‌وگو داشتیم.

https://haddadadel.ir/news/94-22-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.