تاریخ انتشار: 23 دی 1397

پیام تسلیت دکتر حدادعادل برای درگذشت دکتر سلیم نیساری

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی درگذشت دکتر سلیم نیساری را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر سلیم نیساری، عضو پیوستۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی و حافظ‌شناس و استاد دانشگاه، روز گذشته و  در سن ۹۸سالگی درگذشت. به همین مناسبت غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت. متن پیام مذکور به این شرح است:

 بسمه‌تعالی

درگذشت استاد ارجمند، شادروان دکتر سلیم نیساری، عضو پیوستۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی را به عموم دوستان و علاقه‌مندان به آن مرحوم، به‌ویژه به دانشجویان ایشان و خانوادۀ محترمشان تسلیت می‌گویم.

استاد نیساری که در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی در تبریز به دنیا آمده بود پس از طی مراحل تحصیلات عالی در رشته‌های ادبیات فارسی و علوم تربیتی، طی سالیان طولانی در مقام استادی دانشگاه و مسئولیت‌های اداری و تألیف کتاب‌های آموزش روش تدریس خط و زبان فارسی به فرهنگ کشور خدمت فراوان کرد و در دهه‌های پایانی عمر پربرکت خود با تحقیق گسترده در باب نسخه‌های خطی دیوان حافظ به مطالعات حافظ‌پژوهی غنای شایسته بخشید.

با فقدان وی آذربایجان فرزندی برومند و ایران دانشمندی پرکار و سلیم‌النّفس و خدمتگزار را از دست داد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای آن شادروان از درگاه خداوند متعال آرامش روان و رحمت الهی مسئلت می‌کند.

https://haddadadel.ir/news/889-13-2019

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.