تاریخ انتشار: 19 خرداد 1397

حداد عادل درگذشت دکتر احمد احمدی را تسلیت گفت

 غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیامی درگذشت احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) را تسلیت گفت.

به گزارش وبگاه فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در این پیام آمده است: خبر درگذشت دوست گرامی و استاد عزیز، مرحوم دکتر احمد احمدی، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت)، مایه تأثر و تأسف فراوان شد.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی فقدان این روحانی صاحب فضل و فضیلت را که در عمر پربرکت خود خدمتگزار صادق دین و فرهنگ و عم و فلسفه بود، به اهل حوزه و دانشگاه و دوستان و همکاران و به‌ویژه به خانواده و فرزندان محترم ایشان تسلت می‌گوید و برای آن استاد فقید از خداوند طلب علوّ درجات می‌کند.

یادآوری می‌شود، حجت‌السلام و المسلین دکتر احمد احمدی (۱۳۱۲-۱۳۹۷) دارای مدرک دکتری فلسفه غرب از دانشگاه تهران بود. وی از سال ۱۳۵۲ به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران درآمد و در این دانشگاه دروس فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دکتری تدریس می‌کرد.

شادروان دکتر احمدی بنیان‌گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بود و حدود ۳۳ سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت. وی همچنین از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس بود و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز به‌عنوان نماینده مردم تهران انتخاب شد.

https://haddadadel.ir/news/873-09-2018

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.