تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1397

دشمن با هزینه‌سازی برای مردم صورتحساب آن را به پای انقلاب می‌‌گذارد

 عضو هیأت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب، وظیفه تشکل‌های انقلابی را حفظ و صیانت از انقلاب برشمرد و گفت: این موضوع نیازمند حضور گسترده و وسیع در سراسر کشور است و ما برای حفظ انقلاب باید به بسط ید ولی‌ فقیه کمک کنیم.

 به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل عضو هیأت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نشست دبیران استانی و اقشاری این جبهه که صبح امروز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، با اشاره به فعالیت و جایگاه جبهه مردمی و اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شرایط انقلاب اسلامی پس از ۴۰ سال طوری است که آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی و اذناب آنها در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند و رهبر انقلاب نیز به صراحت فرمودند آمریکا از اول بنای براندازی انقلاب را داشته است.

 حداد عادل ادامه داد: نوکران آمریکا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که انقلاب اسلامی را از طریق اقتصادی فلج کنند و امروز پس از چهار دهه آنها هم دیگر حرف‌های خام گذشته خود که مثلاً انقلاب ۳ یا ۶ ماه دیگر تمام‌شدنی است را مطرح نمی‌کنند.

عضو هیأت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه به انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر گفت: آنها یک قیچی دولبه با دو تیغه اقتصادی و فرهنگی را علیه مردم به دست گرفته‌اند و از آن استفاده می‌کنند تا مردم دچار سختی شوند و این هزینه‌سازی از سوی آنها صورتحسابش به پای انقلاب نوشته شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای به شورش کشاندن مردم در بُعد اقتصادی به فعالیت‌های ضد فرهنگی دشمن پرداخت و گفت: دشمن برای آن دسته از مردم که مشکل مالی ندارند هم برنامه دارد و می‌خواهد ذهن آنها را مخدوش کرده و از لحاظ فرهنگی، اخلاق و اعتقادات آنها را فاسد کند.

حداد عادل ابزار کارآمد دشمن در این مسیر را فضای مجازی و ماهواره برشمرد و با بیان اینکه انقلاب در ۴۰ سال گذشته قدرت خود را نشان داده است، تصریح کرد: ما چه زمانی فکر می‌کردیم نفوذ و تأثیر انقلاب اسلامی به جایی برسد که آمریکا ۶ سال اراده کند تا کشوری را ساقط کند، اما وقتی رهبر انقلاب می‌گویند ما باید مقاومت کنیم و مقابل این توطئه بایستیم دشمن نتواند کاری از پیش ببرد؛ کمااینکه در عراق و یمن نیز همین‌طور بوده است.

عضو هیأت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این شرایط و ابعاد تازه ما آینده ساده و بی‌دردسری نخواهیم داشت و بسیاری از مسائل قابل پیش‌بینی است، یادآور شد: انسان عاقل باید احتمال بد را جدی بگیرد، ‌از این‌رو ما باید برای دفاع از انقلاب خود را آماده کنیم.

وی بر همین اساس به شکل‌گیری یک تشکل تازه‌نفس در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: ما نیازمند چنین تشکلی بودیم، البته این امر به معنای بی‌اعتنایی یا بی‌احترامی به تشکل‌های موجود نیست و ما قدردان همه کسانی هستیم که در اداره کشور موثر بوده‌اند و ما خودمان نیز جزو این تشکل‌ها بوده‌ایم و جدا نیستیم.

حداد عادل با بیان اینکه بنده در سال ۵۷ توفیق عضویت در حزب جمهوری اسلامی را داشتم، یادآور شد:‌ احساس می‌شود که تأثیر و جاذبه تشکل‌های موجود محدود است و جوابگوی نیازها نیست، لذا کار تازه‌ای باید انجام داد.

عضو هیأت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تشکل‌ها با هر اسمی که فعالیت کنند، همه وسیله‌ای برای یک هدف متعالی یعنی حفظ انقلاب هستند، افزود: ما هیچ وابستگی خاصی به هیچ تشکلی نداریم که بگوییم فقط همین مورد و نه چیز دیگری؛ چراکه نمی‌خواهیم تشکل ما بت ما باشد.

وی با بیان اینکه جبهه مردمی پس از یک سال و نیم بحث و بررسی ایجاد شد و ما بعد از انتخابات مجلس در اسفند سال ۹۴ درباره آن بحث کردیم، خاطرنشان کرد: این مباحث ادامه یافت و خرد جمعی به اینجا رسید که کار تازه‌ای شروع شود، این اقدام نفی هیچ‌یک از تشکل‌های انقلابی نبود و ما نخواستیم با این تشکل تازه خط بطلانی بر سایر تشکل‌ها بکشیم.

حدادعادل با اشاره به شکل‌گیری رسمی جبهه مردمی در دی‌ماه سال ۹۵ و اعلام موجودیت این تشکل، تصریح کرد: در آن زمان هنوز سامان تشکیلاتی جبهه مردمی ایجاد نشده بود که انتخابات ریاست جمهوری از راه رسید و اذهان متوجه انتخابات شد، احتمال پیروزی داده می‌شد، اما برخی خوش‌بین و برخی واقع‌بین بودند و در مجموع آنچه از دست ما برمی‌آمد انجام دادیم.

عضو هیأت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با یادآوری این نکته که جمنا نهایتاً به یک نفر رسید، گفت:‌ از اول نیت ما این نبود که این یک نفر چه کسی باشد و هیچ تصمیم قطعی که حتماً یکی از آن دو نفر گزینه اصلی ما باشد نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه تصمیم‌ها و نظرات بالاخره ما را به آنجا رساند و نتیجه بدی هم در پی نداشت، گفت: مردم در روز انتخابات بلاتکلیف نبودند و به یک نفر رأی دادند، شما این را با انتخابات سال ۹۲ مقایسه کنید و ببینید چقدر نسبت به آن تشتت، پیشرفت داشتیم.

حداد عادل در عین حال تصریح کرد: درست است که ما پیروز نشدیم اما خود را به عنوان یک رقیب جدی چه در بین رقبای داخلی و چه در انظار بین‌المللی مطرح کردیم و رأی ۱۶ میلیونی در سبد نیروهای انقلاب قرار گرفت، ما نمی‌گوییم این امر حاصل کار جمنا بود، اما تشکلی که بیشترین تأثیر را داشت همین جبهه جدیدالتأسیس بود.

عضو هیأت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: آقای رئیسی تا نزدیک ایام انتخابات هنوز تصمیم نهایی نگرفته بود درحالی‌که رقیب او هر هفته صحبت می‌کرد، لذا اگر واقع‌بین باشیم با این وضعیت نتیجه بدی نگرفتیم.

حداد عادل با تأکید بر اینکه ما از فردای انتخابات بنای‌مان بر این بوده که کارمان را ادامه دهیم، اضافه کرد: شاید احتیاج به ارتباط وسیع بین نیروهای مؤمنِ انقلاب یک زمانی امری ضروری شود و ما باید همیشه آماده باشیم، لذا مسئله ما برای ادامه دادن یک تشکل، فقط بحث انتخابات نیست، هرچند انتخابات مسئله مهمی است اما موضوع اصلی خود انقلاب است.

وی وظیفه تشکل‌های انقلابی را حفظ و صیانت از انقلاب برشمرد و گفت: این موضوع نیازمند حضور گسترده و وسیع در سراسر کشور است و ما برای حفظ انقلاب باید به بسط ید ولی‌فقیه کمک کنیم.

حداد عادل یادآور شد: ما برای ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب قصد داریم از ظرفیت آقای رئیسی استفاده کنیم و این کار را کرده‌ایم.

وی با اشاره به اخذ حق عضویت از اعضای جبهه مردمی برای ادامه مسیر و تأمین نیازهای مالی جبهه خاطرنشان کرد: ما برای مباحث مالی متکی به نیروهای خود هستیم و این از نقاط قوت و همبستگی جبهه مردمی است.

حداد عادل در پایان تأکید کرد: جمع‌بندی ما در شورای مرکزی این بود که تا پیش از ماه رمضان نشستی برای تجدید عهد و هم‌اندیشی داشته باشیم تا پس از ماه مبارک و در تابستان دوباره گردهم جمع شده و برای انجام وظیفه آماده شویم.

 

https://haddadadel.ir/news/864-10-2018

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.