تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1397

کابوس غربی‌ها این است که اسلام قدرت سیاسی پیدا کرده است

حدادعادل در همایش جامعه اسلامی دانشجویان:
کابوس غربی‌ها این است که اسلام قدرت سیاسی پیدا کرده/دولتی که مشایی تئوریسین‌اش بود را نمی‌توان دولت اصولگرایان دانست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دوره دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد و تا انتخابات سال ۹۲، نمی‌توانیم بگوییم که مملکت دست اصولگرایان بود؛ جایی که مشایی طراح و تئوریسین بود و هر کسی می‌خواست انتخاب شود، باید نظر ایشان جلب می‌شد، آیا می‌شد گفت که مملکت دست اصولگرایان بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان «دهه پنجم انقلاب؛ بایدها و نبایدها» در مجتمع فرهیختگان دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: چهل سال از عمر انقلاب گذشت و اگر ما این ۴۰ سال را مرور نکنیم نمی‌توانیم راه آینده را پیدا کینم.

 وی تصریح کرد: ما برای اینکه مسیر خود را پیدا کنیم در ابتدا باید بدانیم که امروز کجا هستیم و از کجا به اینجا رسیده ایم، مرور این دوران کمک بسیاری به ما خواهد کرد.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دنیای غرب، ظرفیت پذیرش حکومت دینی و اسلامی را ندارد، تاکید کرد: چند قرن است که در غرب پرونده حکومت دینی بسته شده و حکومت دینی یک مقوله قرون وسطایی برای آنها دانسته می‌شود.

وی ادامه داد: در غرب سرمایه داری دین را در حیطه مسائل شخصی محبوس کردند و به دین اجازه ندادند در کارهای اجتماعی از جایگاه وحی صحبت کند و امام(ره) در چنین دنیایی کاری کرد که برخلاف این جریان آب بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: غربی‌ها چنین موضوعی را باور نمی‌کردند و امروز هم که ۴۰ سال گذشته باز هم تحمل این انقلاب را ندارند.

حدادعادل اضافه کرد: غربی‌ها نمی‌خواستند که اسلام قدرتمند شود و از اینکه اسلام به یک قدرت سیاسی تبدیل شود هراس داشتند، آنها فکر می‌کنند در این صورت سرزمین‌های اسلامی از دستان آنها خارج خواهد شد.

حداد عادل در ادامه با اشاره به تهدیدهای غرب و آمریکا علیه ایران هم تصریح کرد: تا زمانی که مردم از انقلابشان دفاع می‌کنند کسی جرات نمی‌کند به ما حمله کند.

وی اظهار داشت: دشمنان از ابتدای انقلاب توطئه‌های زیادی علیه ما داشتند و هر چقدر ما قوی‌تر شده‌ایم دشمن هم طراحی‌های بیشتری علیه ما کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: دشمنان انقلاب بررسی کرده‌اند و متوجه این شده‌اند که جنگ با ایران به ضررشان خواهد بود، آنها می‌دانند تنها راه مبارزه با انقلاب این است که مردم را ناامید کنند و سعی دارند از نسل جدید هم استفاده کنند.

وی اظهار داشت: امروز دشمن به سراغ اقتصاد و فرهنگ ما رفته و سعی دارد با جنگ اقتصادی و فرهنگی به ما ضربه بزند. دشمن سعی دارد با فشار تحریم‌ مردم را از انقلاب ناامید کند، آنها می‌گویند وقتی تحریم کنیم مشکلات اقتصادی و فرهنگی هم اتقاق می‌افتد.

حداد عادل با بیان اینکه دشمنان با بهانه‌های مختلف سعی در پیاده کردن اهداف خود دارند، تاکید کرد:‌ آنها با بهانه‌های واهی مانند سلاح هسته‌ای، حقوق بشر و امثال آن سعی دارند برای اقدامات خود دلیل پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در برجام هم تصریح کرد: برخی‌ها خیال می‌کردند با مذاکره با غرب همه مشکلات حل می‌شود ولی از آنجایی که دشمن فقط دنبال بهانه است برجام مشکلی را حل نکرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: آنها برای اجرای توطئه‌های خود از هر ابزاری استفاده می‌کنند و برای ضربه زدن به انقلاب هزینه‌های بسیاری کرده و می‌کنند.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حزب‌الله امروز به قدرت رسیده و در بیخ گوش رژیم صهیونیستی قرار دارد، امروز سعی دارند حزب‌الله را ضعیف کنند ولی به نتیجه نرسیدند.

وی گفت: اتفاقاتی که در منطقه رخ می‌دهد همه طراحی دشمن است برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب و ما باید برای خنثی کردن توطئه‌ها طراحی‌های دشمن را بشناسیم، همانگونه که تاکنون به خوبی توطئه‌های آنها را خنثی کرده‌ایم.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنانش، تاکید کرد: عربستان امروز با سرعت به سمت غرب حرکت می‌کند و سعی دارند از اسلام فاصله بگیرند و با این اوضاع تا چندسال دیگر عربستان مانند ترکیه می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی گفت: عده ای در داخل کشور تحمل حکومت دینی را ندارند و تمایل دارند که به قبل از انقلاب برگردند. فضای مجازی هم به این مسئله دامن زده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری گفت: ما الان به لحاظ اقتصادی در جمنا با مشکل روبرو هستیم و پشتیبانی نداریم اما در مقابل یک جریان ثروتمند وقتی به قدرت رسید برای هر کدام از اطرافیان پست و مقامی درنظر گرفت بدون اینکه به تخصص آنها توجه کند و متاسفانه می‌بینیم انگیزه‌ای هم برای خدمت در بین برخی از آنها وجود ندارد.

حداد عادل در ادامه با اشاره به شعارهای اقتصادی که برای سال‌های اخیر در نظر گرفته شده گفت: شعار امسال از همه مهمتر بوده و جای هیچ سوال و بحثی برای هیچ انسان سالم و منصفی باقی نگذاشته است.

وی گفت: حمایت از کالای ایرانی، جزء مهمی از اقتصاد مقاومتی برای خنثی کردن طراحی دشمن است.

حدادعادل در پاسخ به سوال دیگری گفت: مهم ترین وظیفه دانشحویان، خودسازی و ایمان و اعتقاد است؛ یعنی اگر کار و مساله خود را با خدای خود حل نکنید، مشکلتان با خلق خدا هیچ وقت حل نمی شود.

وی در ادامه از اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی خواست تا نیاز این کشور را به بیگانه کم کنند و گفت: بعد از آن مدیریت و عرضه پیدا کنید، کادرسازی کنید و درب را نبندید و هر چه می توانید با رفاقت و صمیمیت جمعیت تان را زیاد کنید.

حدادعادل ادامه داد: دشمن همواره تلاش کرده تا به دانشگاه نفوذ کند ولی به تلاش و همتنیروهای انقلاب موفق نبوده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص جمنا اضافه کرد: وجود جبهه مردمی نیروهای انقلاب ضروری است و باید وجود داشته باشد.

حدادعادل شکل‌گیری جمنا را بسیار موفق خواند و گفت: برای اولین بار دیدیم که نیروهای انقلاب دچار تشتت آرا نشدند و همین ۱۶ میلیون رایی که در صندوق نیروهای انقلاب ریخته شد، دستاورد خوبی بود.

وی ادامه داد: ما پس از انتخابات، تجدید نظری در روش ها و در تشکیلات داشتیم و داریم و امروز در آستانه آغاز فعالیت جدید هستیم. برای تامین منابع اقتصادی، مصمم هستیم که بر اساس حق عضویت اعضا تشکیلات را اداره کنیم. می خواهیم جمنا استقلال مالی داشته باشد.

حدادعادل گفت: امروز مهم تر از پیروزی در انتخابات، خود انقلاب است. البته پیروزی در انتخابات راهی است برای خدمت به انقلاب اما امروز مسائل فراتر از پیروزی در انتخابات قرار دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری تاکید کرد: در انتخابات مجلس، یکی از ضعف‌های ما ضعف تشکیلاتی بود؛ یعنی به همان اندازه که می توانستیم رای مردم را جذب کینم به دلیل ضعف تشکیلاتی، نتواستیم.

حداد عدال افزود: در دوره دوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد و تا انتخابات سال ۹۲، نمی توانیم بگوییم که مملکت دست اصولگرایان بود؛ جایی که مشایی طراح و تئوریسین بود و هر کسی می خواست انتخاب شود، باید نظر ایشان جلب می شد، آیا می شد گفت که مملکت دست اصولگرایان بود؟ آیا آقای احمدی نژاد یک بار عبارت اصولگرایی را به زبان آورد؟ در کنار این‌ها ضعف تشکیلاتی و ضعف من نوعی هم بوده است.

در ادامه یکی از دانشجویان پرسید که اگر علی لاریجانی به سمت انتخابات ریاست جمهوری برود نیروهای انقلاب در مورد ریاست مجلس با مشکل روبرو نخواهند شد؟ و حدادعادل در پاسخ گفت: فراتر از عمر و زید، برای خدمت به انقلاب که یکی از ایستگاه هایش انتخابات است، به تشکیلات نیرومند و وحدت نیاز داریم. این مساله مهم است که اگر تامین شود، احتمال پیروزی کم نخواهد بود.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره مواضع اخیر احمدی‌نژاد هم گفت: من زمانی که رییس مجلس سه سال با وی کار کردم و کاملا درک می کنم که جریان چیست. می‌دانم که این جریان آینده‌ای ندارد و نباید نگران آن باشید.

 

https://haddadadel.ir/news/861-04-2018

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.