تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1397

رونمایی ۵۰ عنوان کتاب از پنج مؤسسۀ فعال در حوزۀ زبان فارسی و علوم انسانی

بیش از ۵۰ عنوان کتاب و مجله از آخرین تألیفات فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بنیاد سعدی، شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، کتاب مرجع و بنیاد دایرهالمعارف اسلامی، با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل، در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، به نقل از دفتر دکتر حداد عادل، در این نشست که روز یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ درسالن سرای ملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود، آخرین کتاب‌های منتشرشده در حوزۀ زبان فارسی و علوم انسانی رونمایی خواهند شد.

 فرهنگستان زبان و ادب فارسی با کتاب‌هایی چون جلد سوم فرهنگ جامع زبان فارسی، مثنوی معنوی به کوشش دکتر محمدعلی موحد، ذیل دانشنامۀ زبان و ادب فارسی، دفتر پانزدهم فرهنگ واژه‌های مصوب، چهار عنوان از مجموعۀ هزارواژه‌ها و چندین کتاب و مجلۀ دیگر در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت خواهد کرد. مراسم رونمایی این آثار با حضور دکتر محمدرضا نصیری و خانم نسرین پرویزی برگزار می‌شود

بنیاد سعدی نیز در این نشست آخرین کتاب‌های تخصصی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان را با سخنرانی دکنر رضامراد صحرایی رونمایی خواهد کرد. از جملۀ این کتاب‌هاجلد دوم کتاب مینا، گلستان در دو مجلد، چارچوب، گام اول با زبان واسط عربی، و چاپ دوم کتاب ایران‌شناسی هستند

شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی نیز با حضور دکتر غلامرضا شمس و با رونمایی یازده عنوان کتاب در این نشست حضور خواهد یافت. کتاب‌های تازه منتشرشدۀ شورای تحول عبارتند از: اصول و مبانی روابط بین الملل (۱) و (۲)، مبانی و اصول سیاست‌گذاری عمومی، فقه سیاسی، اندیشۀ سیاسی در ایران باستان، مسائل آموزش‌وپرورش ایران، بانکداری اسلامی، مبانی و اصول مدیریت آموزشی، روان‌شناسی، دین و معنویت، روان‌شناسی سالمندان و تکنولوژی آموزشی پیشرفته.

انتشارات کتاب مرجع نیز  با حضور دکتر محمد جوهرچی کتاب «ترجمۀ تاریخ عثمانی، به کوشش پروفسور احسان اوغلو» را در این نشست رونمایی خواهد کرد.

جدیدترین آثار بنیاد دایرهالمعارف اسلامی نیز سه مجلد ٢١،٢٢،٢٣داشنامه جهان اسلام و ترجمه مجلد١٠ این دانشنامه به زبان عربی و نشر کتاب مرجع از دوره دوجلدی کتاب دولت و جامعه در دوره عثمانی هستند که با حضور  حجت الاسلام حسن طارمی رونمایی خواهد شد.

بنا بر این گزارش، زمان شروع مراسم رونمایی این آثار  از ساعت ۱۰ تا ١٢:۳۰ در سالن «سرای ملل»، واقع در سالن ۱۵  شبستان، نیم‌طبقۀ شبستان، بخش بین‌الملل، برگزار خواهد شد.

https://haddadadel.ir/news/860-04-2018

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.