تاریخ انتشار: 11 دی 1389

نهم دی، روز اعلام وفاداری به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه بود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نهم دی ماه سال ۸۸، روز تجلی هوشیاری و بصیرت مردم و روز اعلام وفاداری مردم ایران اسلامی به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه بود.

دکتر حداد عادل در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم تصریح کرد: مردم در سرتاسر ایران اسلامی با حضور به موقع ، اراده قاطع خود را در دفاع از انقلاب، اسلام و رهبری نشان دادند.

وی خطاب به مردم قم یادآور شد: شما مردم قم در روز نهم دی ماه سال ۸۸، جوانمردانه به میدان آمدید و همچنین همه مردم، علما، روحانیت و مراجع، با استقبال بی نظیر از رهبر معظم انقلاب نشان دادند که حوزه علمیه و روحانیت و مردم این شهر در همان مسیری می باشند که از ابتدای انقلاب در آن مسیر بودند.

دکتر حداد عادل ادامه داد: حضور شما مردم، در روز نهم دی ماه سال گذشته و استقبال از رهبری با پیامی همراه بود و آن پیام این است که ما مردم قم، روحانیت اسلامی و مراجع دینی در همان راهی که امام راحل (ره) از حدود ۵۰ سال پیش، فراروی ما نهاده، ثابت قدم مانده ایم و در این راه برای ما فرقی بین خمینی کبیر و امام خامنه ای نیست.

وی، روز نهم دی ماه سال گذشته را دادگاهی به وسعت تمامی ایران اسلامی دانست که ملت ایران، رای خود را صادر و انزجار خود را از سران فتنه و آشوبگرانی که حرمت عاشورای حسینی را خدشه دار کرده بودند، اعلام کردند.
حداد عادل، روز نهم دی ماه را فرصتی مغتنم برای بازخوانی فتنه سال ۸۸ برشمرد و افزود: روحانیت و ولایت فقیه در این فتنه، هدف فتنه گران و آماج توطئه آنها بودند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران، خواهان محاکمه سران فتنه از قوه قضاییه هستند خاطرنشان کرد: اگر تصور شود دادگاهی برای سران فتنه در محضر ملت ایران برگزار شود، کیفرخواست مردم برای محاکمه سران فتنه مشتمل بر خسارات، زیان ها و صدماتی است که از ناحیه سران فتنه به کشور، انقلاب، اسلام، رهبری و مردم وارد شده است.
دکتر حداد عادل گفت: یکی از صدماتی که در فتنه سال ۸۸ به ایران و نظام اسلامی وارد شد این بود که حضور مردم و مشارکت گسترده آنان را تحت الشعاع قرار داد.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود که ۸۵ درصد از مردم، پای صندوق های رای آمدند و رهبری از این حضور مردم تشکر کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم سالاری دینی، هدیه انقلاب اسلامی به مردم ایران و جهان است تصریح کرد: مردم، نظام جمهوری اسلامی را یک برهان قاطع می دانند که در آن دموکراسی و مردمسالاری دینی با حکومت دینی، سازگار است.

دکتر حداد عادل به یکی دیگر از صدمات وارده به ایران و نظام اسلامی از سوی سران فتنه اشاره کرد و افزود: سران فتنه تهمت تقلب به نظام اسلامی زدند؛ نظامی که بر اساس اعتقاد به خدا و به دست بزرگ مردی که با تکیه بر اصول و ارزش های اسلام و تقوا به ثمر رسید و اکنون بزرگ مرد دیگری در ادامه راه امام راحل از ارزش های آن پاسداری می کند.

وی یادآور شد: سران فتنه از همان ساعات ابتدایی روز انتخابات، بذر تردید، تهمت و افترا را در اذهان مردم افشاندند و این ظلم بزرگی به اسلام و مردم ایران و خدمت بزرگی به دشمنان و مستکبران بود.
دکتر حداد عادل با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در نماز جمعه روز ۲۹ خرداد ماه سال گذشته به این نکته تاکید کردند که نظام جمهوری اسلامی اهل تقلب در انتخابات نیست خاطرنشان کرد: سران فتنه، هیچ برهانی در اثبات این ادعای سخت و جفاکارانه خود عرضه نکردند و در بررسی از صندوق های اخذ رای، مشخص شد، هیچ تقلبی صورت نگرفته بود.

وی با اشاره به اینکه نعمتی بزرگتر از نعمت ولایت فقیه و حضرت آیت الله خامنه ای در جامعه وجود ندارد ادامه داد: یکی دیگر از صدمات سران فتنه به انقلاب و مردم، این بود که آنها تعمد داشتند و می خواستند نشان دهند که حرف رهبری در ایران، فصل الخطاب نیست.

دکتر حداد عادل، زیر پا نهادن قانون اساسی، مخالفت با اصل نظام، گستاخ کردن طیف گسترده ضد انقلاب و به میدان آوردن آنها و تلاش برای منحرف کردن شعارهای اصلی انقلاب را بخشی دیگر از صدمات وارده سران فتنه به نظام و مردم دانست و تصریح کرد: این نکات، بخشی از کیفرخواستی است که مردم در دادگاهی به وسعت ایران از سران فتنه دارند و منتظر محاکمه سران فتنه هستند.

این مراسم با عنوان بزرگداشت حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ و بررسی ریشه های ۲۰ ساله فتنه ۸۸ همچنین با حضور آیت الله محمد تقی مصباح یزدی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم ، نمایندگان مردم قم و تعدادی از مسئولان استان با شرکت اساتید ، فضلا ، طلاب و اقشار مختلف مردم قم برگزار شد.

https://haddadadel.ir/news/86-01-2011

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.