تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1397

ارزشمندترین‌غنیمتی‌که‌ملت‌ایران‌باپیروزی‌انقلاب‌به‌دست‌آورده‌آموزش‌وپرورش‌است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت که ارزشمندترین غنیمتی که ملت ایران با پیروزی در انقلاب به دست آورده اموزش و پرورش است تمام خوبی‌ها که برای این روز آرزو می‌کنیم از طریق آموزش و پرورش و تربیت دست یافتنی است.

به گزارش خبرگزاری پانا، غلامعلی حداد عادل در آیین سپاس معلم که امروز ۱۱ اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در دبیرستان شهدای شاهد هفت تیر منطقه ۶ برگزار شد اظهار کرد: امسال روز معلم با ولادت حضرت مهدی مقارن شده و این تقارن بر مبارکی این روز افزوده است.

وی ادامه داد: روز معلم به یاد و نام استاد شهید مطهری نامیده شده است که جا دارد احترام قلبی خود را نسبت به او که الگوی معلمان است ابراز کنیم.

 حدادعادل گفت: انتخاب استاد مطهری به عنوان الگوی معلمان انتخاب شایسته‌ای بود و هرچه برای یک معلم آرزو می‌کنیم در وجود او متجلی بوده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: شهید مطهری دانش شوق معلمی، عشق به آموزش، اخلاص، فداکاری و جان بر سر آرمان خود نهادند که در وجود او مشاهده کردیم.

وی عنوان کرد: شهید مطهری آنقدر عشق به آموختن داشت که مقاله و مجله خوانده شده خود را به ما اهدا می‌کرد و عشق به آموزش را به ما نشان می‌داد.

حدادعادل اشاره کرد: معتقدم ارزشمندترین غنیمتی که ملت ایران با پیروزی در انقلاب به دست آورده آموزش و پرورش است تمام خوبی‌ها که برای این روز آرزو می‌کنیم از طریق آموزش و پرورش و تربیت دست یافتنی است.

وی با اشاره به اینکه باید تمام امکانات را برای اموزش و پرورش را بخواهیم گفت: رکن اصلی معلم است. معلم با زنده بودن خود به سایر عناصر آموزش و پرورش روح می‌بخشد.

وی یاداور شد: باید بیش از هر چیز به انتخاب و حمایت از معلم توجه داشته باشیم و این روز فرصتی برای یاداوری این ارزش‌ها و ضرورت‌هاست.

https://haddadadel.ir/news/859-01-2018

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.