تاریخ انتشار: 8 دی 1389

سال ۸۸ سال عبرت مردم ایران است

دکتر حداد عادل: سال ۸۸ در ۳۲ سال تاریخ انقلاب اسلامی سالی است بس مهم و فراموش نشدنی و تعیین کننده، پس باید این سال را سال عبرت بدانیم چرا که سراسر مملو از حوادث درس‌آموز است.

مراسم رونمایی از چهار عنوان کتاب درباره فتنه ۸۸ به همراه عملکرد مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره فتنه ۸۸ به مناسبت ۹ دی در حوزه هنری برگزار شد.
دکتر حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم عنوان کرد: سال ۸۸ در ۳۲ سال تاریخ انقلاب اسلامی سالی است بس مهم و فراموش نشدنی و تعیین کننده، پس باید این سال را سال عبرت بدانیم چرا که سراسر مملو از حوادث درس‌آموز است.

 

وی در ادامه سخنان خود با ارائه یک پیشنهاد ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم سالنامه‌ای از اول فروردین ۸۸ تا پایان اسفند ۸۸ نوشته و هر روز حوادث این سال مشروح در آن سالنامه بیان شود، تا این تقویم برای فرزندان این ملت سندی باشد تا بدانند ملت ایران چگونه با بصیرت از دریای آتش و گرد و غبارآلود فتنه بدرستی عبور کرد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: می‌توان از مواردی بحث کرد که چه افرادی در این فتنه و این سال باطن خود را آشکار کردند؟ افرادی که نزدیک به ۳۰ سال پشت نقابی پنهان شده بودند، در این فتنه ماهیت واقعی خود را آشکار ساختند.

به گفته مشاور عالی مقام معظم رهبری، این افراد همان‌هایی بودند که سال‌ها دم از ولایت‌فقیه زده اما چگونه در عمل و به زبان بی‌اعتقادی خود به ولایت‌فقیه را نشان دادند.آنها که سال‌ها دم از امام راحل زده بودند و همواره خود را پشت امام راحل پنهان کرده بودند چگونه در حوادث پس از انتخابات سال گذشته بی‌اعتقادی خود را نشان دادند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خواص عنوان کرد: اینان قدرت‌طلب بوده و همواره درپی و تشنه قدرت بودند، اما خود را شیفته خدمت معرفی می‌کردند؛ اما باید دید چطور برای دو روز عنوان زودگذر و فانی دنیوی حاضرند که حتی ولایت‌فقیه خود را ترک گویند.

دکتر حدادعادل تصریح کرد: این افراد در آشوب‌ها چه سخن‌ها گفته و چه کارها که انجام ندادند، سالی که گذشت سالی بود که ضعف تشخیص بسیاری که خود را صاحب تفکر راهبردی می‌دانند در عمل معلوم شد.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، افزود: بنده به یاد می‌آورم، فردی سه روز به انتخابات مانده در رسانه ملی در مصاحبه‌ای خود را بسیجی و معتقد به ولایت فقیه می‌نامد، اما فردای آن روز با مجله امریکایی تایمز مصاحبه می‌کند و به خبرنگاران می‌گوید “ما تظاهرات خیابانی را پس از انتخابات نیز ادامه خواهیم داد تا رهبری به افکار عمومی احترام بگذارد “، این فرد اعتقاد خود به ولایت‌فقیه را این‌گونه بروز می‌دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: در سالی که گذشت مشاهده کردیم که چه اشخاصی به جای تکیه به ملت به دشمنان اسلام، ایران و مردم تکیه کرده‌اند و دل خود را به تعریف و تمجید امثال «داریوش همایون» و فراری‌های ضدانقلاب خوش کرد‌ه‌اند.
مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: سال ۸۸، سال عبرت‌ها و حیرت‌ها بود؛ آیا حیرت‌آور نیست فردی که در تمام سال‌های پس از اشغال لانه جاسوسی در زمان جنگ و در عرصه سیاسی تکیه بر دانشجویان پیرو خط امام (ره) داشت، اما در سال ۸۸ به مناسبت ۱۳ آبان بیانیه داده و نظام اسلامی را در آن محکوم می‌کند، اما درباره اشغال لانه توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) اشاره‌ای کوتاه هم نمی‌کند، این موضوع حیرت‌آور نیست؟!
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، گفت: سال ۸۸، سال آشتی مجدد برخی با منافقین و عذرخواهی از آنان بود، سالی که برخی کینه و بغض‌های درونی خود را نسبت به رهبر آشکار کرده‌اند، سال هجوم مجدد، تشکیل سازمان و‌ آرایش جریان موسوم به اصلاح‌طلب بود که در عرصه‌های مختلف با رأی مردم از صحنه دور شده‌ بودند، اما در جریان فتنه به صحنه بازگشتند.

دکتر حدادعادل در ادامه تاکید کرد: هر کدام از این ماجراها، کتاب‌های با شرح و بسط فراوان دارد و اگر همه آنچه رسانه‌ها پخش کرده‌اند گرد آید و منتشر شود دایرهالمعارف‌های چندین مجلدی پدید خواهد آمد.
سال ۸۸ سال ظهور جلوه تازه‌ای از شخصیت رهبری انقلاب بود در این سال یک ظهور و بروز دلپذیر و والایی از ایمان به خدا را در رهبری مشاهده کردیم.
عمل به تکلیف، توکل به خدا، حکمت، بصیرت، اراده، صداقت، رأفت و در نهایت مظلومیت رهبر انقلاب در ماجرای فتنه سال گذشته بر همگان آشکار شد؛ و در فتنه سال گذشته افرادی که بیش و پیش از مردم رهبری را می‌شناختند از مردم عقب ماندند.
سال ۱۳۸۸ همان‌طور که سال جلوه تازه رهبری بود، سال جلوه تازه‌ای از ملت هم بود؛ مردم نشان دادند که با بصیرت بوده و علی زمان خویش را هرگز تنها نمی‌گذارند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به نماز جمعه ۲۹ خرداد ۸۸ با زعامت مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: در یک هفته میانی از جمعه ۲۲ خرداد ۸۸ تا جمعه ۲۹ خرداد ۸۸ که رهبری در نماز جمعه حاضر شدند ملت صبر به خرج داد و با حضور باشکوه خود در نماز جمعه مقدمه‌ای برای ۹ دی آماده کرد، آن روز دشمنان که از حوادث گذشته به خیال خام افتاده بودند با دیدن حضور مردم و اقامه نماز به رهبر معظم انقلاب متوجه شدند در محاسبات خود اشتباه کرده و در روز ۹ دی برای همیشه مأیوس شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بصیرت بالای مردم ایران و حرکت و شرکت در راهپیمایی پرشور ۹ دی، اظهار داشت: ۹ دی روز جلوه بصیرت ملت ایران بود،‌ روز شکسته شدن بغض ملت ایران چرا که از روز ۲۲ خرداد آنچه که مردم دیده بودند، سکوت کردند؛ اما در نهم دی مردم ایران فریاد کشیده و با امام و رهبری تجدید بیعت کردند.
دکتر حداد عادل گفت: سال ۸۸، سال امیدواری مردم ایران و ناامیدی دشمنان اسلام، سال پدید آمدن اصطلاحات، زبان، و مفاهیم جدید در زبان انقلاب بود.

در این سال کلماتی مثل فتنه، جنگ نرم، بصیرت، نهم دی، خواص بی‌بصیرت و فهرست بلند بالایی از اصطلاحات جدید بر دایره واژگان انقلاب افزوده شد، واژگانی که از میان حوادثی سهمگین پدید آمده بود.
در کنار تمامی تلخی‌ها و شیرینی‌ها سال ۸۸، سال بیداری استعدادهای خفته بود؛ چرا که جوانان تازه‌ای با قلم‌های پرنشاط قدم به صحنه گذاشته مقالات، کتا‌ب‌ها و آثاری نوشتند و نشان دادند چشمه انقلاب همچنان فروزان و جوشان است و انقلاب هرگز گرفتار انقطاع نسل‌ها نشده است.

https://haddadadel.ir/news/85-29-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.