تاریخ انتشار: 20 بهمن 1396

دشمنان از استقلال طلبی ملت ایران ناراضی هستند

دکتر غلامعلی حدادعادل عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی در تبیین علل وقوع و دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران گفت: دشمنان از استقلال طلبی ملت ایران ناراضی هستند.

به گزارش ایرنا، وی در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن تبریک به ایرانیان مقیم هند افزود: اگر بخواهیم در مورد انقلاب صحبت کنیم باید به شعار ‘استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی’ توجه کنیم. انقلاب اسلامی با همین سه کلمه ارزیابی می شود.

وی تاکید کرد: مردم ایران خواهان آزادی و استقلال هستند و دشمنان ایران از این امر خوشحال نیستند و به همین دلیل است که نسبت به ایران دشمنی می ورزند. بهای استقلال، مقاومت در مقابل تحریم است. 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست های استکبار جهانی برای گسترش آرمان های انقلاب اسلامی گفت: تعدادی از کشورهای منطقه با سرسپردگی به قدرت های غربی دست به جنایات وحشتناکی زده اند. آنها به دستور دشمنان اسلام، مسلمان کشی می کنند.

مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب در ادامه تصریح کرد: اما ایران چون استقلال دارد و نمی خواهد به دستورات برخی کشورها عمل کرده و از رژیم صهیونیستی حمایت کند مورد تحریم واقع شده است. 

وی در پایان سخنانش با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی بین ایران و هند، گفت: هند کشوری تاریخی با فرصت های عظیم فرهنگی و آموزشی است و به همین دلیل ایرانیانی که در این کشور حضور دارند باید از فرصت های فرهنگی، علمی و تاریخی هند استفاده کنند.

https://haddadadel.ir/news/844-09-2018

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.