تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1396

در رای‌دادن به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از مردم درخواست کرد در رای دادن انتخابات هفته آینده به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، غلامعلی حداد عادل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود: جمعه هفته آینده انتخابات مهم و سرنوشت سازی داریم و همه ما وظیفه داریم در این انتخابات با انتخاب فرد اصلح و کسی که شایستگی به دست گرفتن قدرت اجرایی کشور را داشته باشد به وظیفه شرعی، دینی، انقلابی و ملی خودمان عمل کنیم.
 
وی گفت: تاکید می کنم نمازگزاران در رای دادن به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنند، ایشان در سخنرانی نوروزی در جوار حرم رضوی فرمودند من نمی گویم به چه کسی رای بدهید و تعیین مصداق نمیکنم و جایی که نیاز باشد از حق ملت دفاع می کنم و مردم در انتخاب آزاد هستند.
 
حداد عادل اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بعد از آن در سخنرانی های متعدد شاخص و ملاک به ما دادند و فرمودند به کسی رای بدهید که درد مردم را داشته باشد، برای اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید برنامه موثر و کارساز داشته باشد، کسی که حرف هایی نزند که دل دشمنان را شاد کند، کسی که حرفی نزند تا طرح های ناتمام دشمنان را کامل کند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کسی نباید برای جلب آراء دیگران گسل های قومی، زبانی و جغرافیایی را که به امنیت ملی مربوط است، تحریک کند و در یک کلام فرمودند ما یک سلسله مسائلی داریم که به امنیت ملی مربوط است، فراجناحی است و به این نامزد و آن نامزد تعلق ندارد و کسی نباید از کیسه امنیت ملی برای رای آوری هزینه کند. 
 
وی ابراز امیدواری کرد: ملت ایران هفته اینده با شکوه بسیار برای تحکیم پایه های این انقلاب که با نور اسلام و مهدویت روشن شده است، در پای صندوق های رای حاضر شوند و به وظیفه خودشان عمل کنند تا آنچه خیر و صلاح این مملکت است حاصل شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای این سخنرانی با تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) اعتقاد به مهدویت و انتظار ظهور را دارای آثار فردی و اجتماعی مثبت فراوانی دانست.
 
حدادعادل امیدواری و تلاش را از آثار فردی اعتقاد به ظهور دانست و گفت: اینکه ما معتقدیم در حال حاضر امام معصوم وجود دارد به معنای آن است که اتصال و ارتباط وحی با این هستی قطع نشده است.
 
این استاد دانشگاه در ادامه به نقل از هانری کربن فیلسوف فرانسوی افزود: مذهب تشیع تنها مذهبی است که رابطه هدایت الهیه را میان خدا و خلق برای همیشه نگه داشته است و به طور استمرار و پیوستگی، ولایت را زنده و پابرجا می دارد.
 
وی ادامه داد: معنای اعتقاد به مهدویت این است که دین ، درمان دردهای بشری است و مکتب های غیرالهی نمی تواند مشکل بشر و جهان را حل کند و معنای مهم اعتقاد به امام زمان (عج) این است که دین می تواند دنیا را اصلاح کند.
 
حداد عادل با اشاره به جوامع غربی گفت: به همان میزانی که توان عملی این جوامع بیشتر شد تجاوز و جهان خواری آنها نیز افزایش یافته است.
 
رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ جهانی اول و دوم در متن تمدن غرب اتفاق افتاد ، افزود: نمی توانیم بگوییم استعمار تمام شده است بلکه استعمار شکل عوض کرده و استعمار نو جانشین استعمار کهن شده است.
 
وی رژیم صهیونیستی را دشنه ای بر پیکره اسلام دانست و گفت: سازمان ملل با عبارت های مشعشع، پرطنین و پر طمطراق به وجود آمده است اما بی خاصیت و بی فایده؛ هر کس هر کاری دلش می خواهد انجام می دهد و سازمان ملل هم تماشا میکند.
 
حدادعادل با انتقاد از سوگیری رسانه های جهان اظهار داشت: امپراطوری رسانه ای فضای مجازی، آزادی و حقیقت را پاس نمی دارد و در خدمت مطامع استعمار گران و متجاوزان و ستمگران است و اینها نتیجه بی تقوایی و بی اعتقادی به خداست.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مردم سالاری خوب است و رای اکثریت را پاس می داریم ، گفت: اگر تقوا نباشد از جمع شدن یک عده بی تقوا، از اکثریت پیدا کردن آدم های بی تقوا، تقوا پیدا نمی شود مهم این است اکثریت برای یک جامعه بی تقوا، تقوا ایجاد نمی کند اکثریت وقتی مفید است که یک بستری از اعتقاد معنوی و اعتقاد دینی و تقوا آن را تضمین کرده باشد.
 
وی افزود: حرف ما این است ما که معتقد به مهدویت هستیم و ما که معتقد به امام زمان (عج) هستیم و منتظر ظهور هستیم می گوییم نوری جز نور خدا نمی تواند دنیا را روشن کند.
 
حداد عادل گفت: ما امروز شاهد یک دنیای ظلمانی هستیم و دنیایی که با همه پیشرفت های مادی، علمی و پیشرفت در فناوری و ارتباطات ، در مقابل آکنده از دروغ و جانیت است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انقلاب اسلامی خودمان را به برکت ولایت فقیه، مرجعیت، امامت و مهدویت یک پرتویی از انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) می دانیم .
 
وی گفت: ما این انقلاب را گامی بلند در دنیای امروز برای احیای دین در اداره جامعه می دانیم و این انقلاب تلاشی برای بازگشت به توحید و دین است و به همین دلیل دشمنی دشمنان از همان روز اول شروع شد و ان شاءالله هرگز موفق نخواهند شد.
 
حداد عادل با بیان اینکه داعش ساخته و پرداخته آمریکا و صهیونیست هاست، افزود: چهره ای که داعش از اسلام عرضه می کند چهره آن جامعه ای نیست که ما با اعتقاد به امام زمان (عج) در انتظار آن هستیم.
 
وی در پایان تاکید کرد: وظیفه داریم تلاش کنیم تا انقلاب اسلامی ما نمونه کوچکی از انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) باشد.
https://haddadadel.ir/news/815-12-2017

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.