تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1396

دکتر حداد عادل از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزاری ۳۰ دوره از نمایشگاه کتاب تهران را یک افتخار برای نظام و انقلاب دانست و گفت: من حضور در نمایشگاه کتاب را برای خودم واجب می‌دانم و معتقدم تنفس در فضای نمایشگاه کتاب باعث سلامت فکر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، غلامعلی حداد عادل در دومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در سالن تشریفات این نمایشگاه، با سید عباس صالحی، رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن فضای نمایشگاه، به معرفی جدیدترین تولیدات فرهنگستان زبان و ادب فارسی پرداخت.

حداد عادل پس از این دیدار در پاسخ به سوال خبرنگاران، برگزاری ۳۰ دوره از نمایشگاه کتاب تهران را یک افتخار برای نظام و انقلاب دانست و گفت: من بیش از پنجاه سال است که با نمایشگاه کتاب سروکار دارم، یعنی قبل از انقلاب هم به نمایشگاه کتاب می‌رفتم. به جرأت و مستند عرض می‌کنم که تعداد کتاب‌هایی که در سال‌های ۱۳۵۳ و ۵۴ در کل ایران چاپ می‌شده حدود ۶۰۰ عنوان بوده و سند من هم آمار کتابخانه ملی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: اکنون ۸۰ هزار کتاب آمار سالانه تولید کتاب ما است و این موضوع نشان می‌دهد که در این سه دهه چه اتفاقی در این کشور افتاده و به نظر من زیبایی نمایشگاه را کسی که از بیرون نظر می کند بهتر می‌تواند ببیند و چون ما خودمان بازیگران صحنه هستیم، زیبایی آن را به اندازه تماشاگران درک نمی‌کنیم.

حداد عادل تصریح کرد: من حضور در نمایشگاه کتاب را برای خودم واجب می‌دانم و معتقدم تنفس در فضای نمایشگاه باعث سلامت فکر می‌شود.

https://haddadadel.ir/news/814-04-2017

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.