تاریخ انتشار: 14 اسفند 1395

معماری مدارس باید هویت کشور را نشان دهد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: معماری مدارس باید بگونه‌ای باشد که تنوع اقلیمی و هویت کشور را نشان دهد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز شنبه در هفتمین همایش «معماری ایرانی، مدرسه ایرانی» که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: معماری در کل جامعه ما از فقدان هویت رنج می‌برد و وقتی شخصی به ایران مراجعه می‌کند تعریفی از معماری ایرانی اسلامی را در‌نمی‌یابد.

وی ادامه داد: باید به سمت معماری ایرانی اسلامی حرکت کنیم و بر این اساس در شورای عالی انقلاب فرهنگی این مسائل مورد توجه قرار گرفت و دستاورد آن هما‌یشی است که اکنون شاهد برگزاری آن هستیم.

 

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: برای توجه به این مسئله، انتظار از بخش دولتی بیش از بخش خصوصی است و در بین وزارتخانه‌ها، آموزش و پرورش به جهت تعدد ساخت و سازی که برای فضای مدرسه در نظر گرفته از نهادهای مهم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در مجلس هفتم بودجه‌ای یک میلیارد دلاری برای بازسازی به مدارس اختصاص یافت که همایش معماری ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گرفت اما هنوز از چگونگی آن آگاه نیستیم.

حداد عادل تصریح کرد: باید با حفظ تنوع اقلیمی، طراحی‌ها بگونه‌ای شکل گیرد که هر نوع اقلیمی را نشان دهد.

وی یادآور شد: امیدواریم این همایش و شفاف‌سازی نوع عملکرد در آن به گونه‌ای رقم بخورد که سرگشتگی فرهنگی کشور که یکی از مصادیق آن معماری بوده، برطرف شود.

هفتمین همایش «معماری ایرانی، مدرسه ایرانی» که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. 

https://haddadadel.ir/news/806-04-2017

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.