تاریخ انتشار: 17 بهمن 1395

«صداقت و بیان حقیقت» مبنای سخن گفتن رهبر انقلاب با جوانان غرب است

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد: صداقت و بیان حقیقت مبنای سخن گفتن حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با جوانان غرب است.

حداد عادل که همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر برای گفت وگو با مقامات سیاسی، مذهبی، فرهنگی و دانشگاهی در لبنان بسر می برد، در نشست اساتید و دانشجویان دانشکده «رضوان» لبنان که عنوان آن بررسی دو نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غرب بود، شرکت کرد.

 

 رئیس بنیاد سعدی دراین نشست صمیمانه که « محمد فتحعلی» سفیر ایران و « محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان هم حضور داشتند، به سوالات اساتید و دانشجویان پاسخ گفت و وعده داد که پیام های محبت آمیز و سلام های گرم آنان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم کند.

دانشکده رضوان زیر نظر شورای اجرائی حزب الله لبنان قرار دارد و ماموریت آن آموزش و پرورش نیروها و کادرهای مومن و ورزیده علمی و عملی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست اظهارداشت: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با زبان فطرت که ازخصوصیات آن صداقت است، سخن می گویند و انسان ها هم که دارای فطرت الهی هستند با گوش جان و دل آن را می شنوند و می پذیرند.

حدادعادل با بیان اینکه « متاسفانه در دنیای امروز دروغ و دو روئی حاکم است»، خاطرنشان کرد که در این شرایط، اساس مواجهه و سخن گفتن رهبر معظم انقلاب اسلامی با جوانان غرب، صداقت و بیان حقیقت است.

وی تصریح کرد: اقتدار و قدرت واقعی یک نظام به سلاح های جنگی نیست بلکه به مبانی عقلانی و منطق فکر و اندیشه آن متکی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با تاکید به اینکه « این واقعیت در صدر اسلام تجربه و ثابت شده است که قدرت منطق و ایمان به معتقدات با فطرت الهی انسان ها انطباق دارد»، گفت که آیا نمی توان امروز هم تجربه صدر اسلام را تکرار کرد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود تاکید کرد که می توان رفتار غرب و ادعاهای دنیای غرب را در آزمایشگاه عمل در معرض محک قرار دهیم.

حداد عادل با بیان اینکه « غرب ادعای انسان دوستی ، آزادی و تنوع فرهنگی می کند اما آیا فعل آنها با این ادعاها مطابقت دارد؟»، افزود:اعلامیه جهانی حقوق بشر که مبنای تاسیس سازمان ملل متحد و پراز ادعاهای لفظی برای احترام به انسان است، اما در سازمان ملل چقدر به استقلال کشورها اهمیت داده می شود.

وی خاطرنشان کرد:حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی و مجاهد خواندن تروریست هائی که از سراسر جهان از جمله در سوریه جمع شده ، مرتکب جنایت می شوند و با نظام قانونی آن می جنگند، از جمله مولفه هائی هستند که می توان برای سنجش ادعاهای غرب در نظر گرفت و باطل بودن این ادعاها را ثابت کرد.

 رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد:غربی ها حتی انسان هائی را که از سرزمین ، استقلال و مردم کشورشان در مقابل جنایت های صهیونیست ها و تروریست ها دفاع می کنند، تروریست می خوانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها حزب الله و مقاومت لبنان را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهند اما همزمان اعتراف می کنند گروه تروریستی تکفیری داعش را ایجاد کرده اند.

حداد عادل افزود:غربی ها دم از دموکراسی می زنند اما همزمان از حاکمان مستکبر، مستبد و ناقض حقوق بشرحمایت می کنند زیرا تنها ملاک غرب برای حمایت از یک حکومت این است که تامین کننده منافع وزمینه ساز گسترش نفوذ آن باشند اما اگر حکومتی این ارزش ها مانند حقوق بشر، تنوع فرهنگی و آزادی را رعایت کند ولی در مسیر غرب نباشد، تروریست می خوانند.

 وی خاطرنشان کرد:غربی ها که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از رژیم شاه همه گونه حمایت می کردند، بعداز پیروزی انقلاب اسلامی علیه جمهوری اسلامی ایران که مردم می توانند رئیس جمهوری و نمایندگان خود را با رای مستقیم و حتی مقام معظم رهبری را با رای غیرمستقیم انتخاب کنند، مرتکب اقدامات مختلف شده اند.

 رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد:در چنین شرایطی مبنای سخن گفتن رهبر معظم انقلاب اسلامی با جوانان غرب ، صداقت و بیان حقیقت است به ویژه اینکه صداقت کلید دل جوانان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در باره تلاش غرب برای نفوذ در ایران و به ویژه تحت تاثیر قراردادن جوانان گفت: جنگ غرب علیه ایران تمام نشده بلکه شکل آن تغییر کرده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم از آن به عنوان جنگ نرم یاد کرده اند.

وی افزود: امروز انقلابیون و مومنان واقعی و رهروان امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی خود را افسران مقابله با این جنگ نرم می دانند اما متاسفانه برخی حقیقت این جنگ نرم را درک نکرده و یا نمی خواهند به وظیفه خود عمل کنند.

حداد عادل تاکید کرد که تشکیل جبهه فرهنگی در مقابل جنگ نرم در اولویت قرار دارد.

https://haddadadel.ir/news/800-05-2017

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.