تاریخ انتشار: 20 آذر 1389

انقلاب اسلامی ما هدف امام حسین(ع) را پیگیری کرد

دکتر حداد عادل:
تا زمانی که بیداری و هوشیاری در اقشار مختلف ملت وجود دارد، حکومت و انقلاب ما بیمه است.

همزمان با ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا امام حسین(ع)، مراسم یادواره شهیدان محمد و قاسم ندیمی و سردار مرتضی یوسف نژاد با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در مسجد جامع شهرستان لاهیجان برگزار شد.

دکتر حداد عادل در این مراسم اظهار داشت: یاد شهدا همواره بر ما واجب است، به ویژه اینکه در ماه محرم که ماه سیدالشهدا (ع) است باید بیش از پیش یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

وی گفت: شهیدان مانند ستارگان آسمانند که روشنایی بخش، زیبایی بخش و نشان دهنده راه هستند آنچه که باید از شهدا آموخت راه درست زندگی کردن است، گرچه شهدا دور از دسترس ما هستند اما در ما تاثیرگذارند و چون چراغ هدایت راه زندگی را به ما می نمایانند.

وی تصریح کرد: هر شهید با شهادت خود به ما درس های بزرگی از قبیل از جان گذشتگی در راه دین، مکتب و میهن‌مان می دهد و سوال شهدا از ما این است که شما در راه میهن خود چه فداکاری هایی خواهید کرد. ما با یاد آوردن هر شهیدی خودمان را ارزیابی می کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیروی از راه شهدا، آموختن درس ایثار و فداکاری و خدمت است و شهیدان معلمان زندگی ما هستند و امام حسین(ع) آموزگار همه شهداست.

دکتر حداد عادل ادامه داد: امام حسین(ع) الگو و اسوه شهادت است همانطور که پیامبر بر امت گواه، شهید و شاهد است، امام حسین(ع) نیز گواه و شاهد بر همه شهیدان است.

وی افزود: در ماه محرم، مردم ما با امام حسین(ع) و آرمانهای او تجدید بیعت می کنند و با فرا رسیدن این ماه بزرگ در اقصی نقاط کشورمان شور و شوق عزاداری ها و تجدید پیمان با سرور و سالار شهیدان در مردم موج می زند.

دکتر حداد عادل گفت: واقعه عاشورا و نهضت امام حسین (ع) مدرسه بزرگی است که انسان از درک عظمت و عمق فراوان آن ناتوان است.

وی تصریح کرد: حقیقت این واقعه این است که امام حسین(ع) برای ایجاد حکومت حق و حکومت اسلامی به شهادت رسید و پیام عاشورا پیام حکومت اسلامی است و دلیل اینکه در طول تاریخ اسلام توسط ائمه اطهار برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) توصیه شده این است که مسلمانان هرگز نباید در برابر حکومت فاسد ساکت بنشینند.

وی افزود: اسلام فقط نماد و عبادت فردی نیست، بلکه پیام واقعه عظیم عاشورا این است که حکومت در اسلام جزو اساس اسلام است و امام حسین(ع) برای اسلام و حکومت اسلامی قیام کرد که این همان معمای امامت و ولایت است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره هیچ چیزی به اندازه ولایت یعنی حکومت اسلامی در دین اسلام سفارش نشده است و قیام امام حسین(ع) برای اصلاح حکومت بود که با پیام امر به معروف و نهی از منکر انجام شد و انقلاب اسلامی ما همین هدف را پیگیری کرد زیرا امام خمینی (ره) دست آموز مدرسه حسینی است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و مرگ حکومت طاغوت عملا در روز تاسوعای سال ۵۷ بود و این شور و هیجان و ایمان حسینی در سراسر مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس در مردم ما جاری و ساری بوده است.

وی افزود: درواقع امروز که رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا که پشتیبان آن است و مردم مظلوم فلسطین را به شهادت می رسانند، همان حکومت یزیدی هستند و مردم ما که در برابر آنان ایستاده‌اند از پیروان امام حسین(ع).

وی گفت: دانشمند شهید دکتر شهریاری که از جوانان و دانشمندان طراز اول و حزب الهی ما بود به دست کسانی به شهادت رسید که بلندگوی تبلیغاتی به دست گرفته و ملت ما را تروریست معرفی می کنند و بر علیه ملت ما شعار می دهند، اینان حقوق بشر را زیر پا می گذارند و این رفتار دنیا در برابر انقلاب ماست اما مردم ما بیدار و دارای بصیرت و اندیشه اند.

وی متذکر شد: تا زمانی که این بیداری و هوشیاری در اقشار مختلف ملت ما وجود دارد این حکومت و انقلاب بیمه است.

دکتر حداد عادل با اشاره به نهم دی ماه گفت: مردم ما در این روز نشان دادند که با اخلاص از نظام اسلامی پشتیبانی می کنند و دشمنان نظام را مایوس کرده و به آنان ثابت می کنند که با شهادت عزیزان ما عزم و اراده ملت در دفاع از عزت و شرفشان و پشتیبانی از حکومت و نظام اسلامی قویتر خواهد شد.

https://haddadadel.ir/news/80-11-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.