تاریخ انتشار: 3 شهریور 1389

فعالان قرآنی باید هماهنگ عمل کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی در دیدار از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم موازیکاریهایی که در این حوزه وجود دارد را مشکلی عنوان کرد و یادآور شد: ،فعالان قرآنی باید هماهنگ و منسجم عمل کنند

در این دیدار که از ساعات اولیه آغاز فعالیت نمایشگاه در روز سه شنبه ۲ شهریور آغاز شد دکتر حداد عادل از بخشهای دانشگاهی، حوزوی، بصیرت قرآنی، عکس، پژوهش، بین الملل و فرهنگ ملل مسلمان دیدن کرد.
دکتر حداد عادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اتخاذ کار نظارتی برای صرف بودجه نیم درصدی فعالیتهای قرآنی در جمع خبرنگاران گفت: در قانون بودجه اهرم نظارتی پیش بینی شده همچون بودجه های دینی در قالب جداول تبصره ۱۸ و ۱۹ که برای توزیع اعتبارات متعلق به این جداول هئیتی با عضویت یکی از اعضای کمیسیون انتخاب شده است. وی با بیان اینکه این هئیت در پی ایجاد هماهنگی میان فعالیتهای قرآنی است اظهار کرد: با وجود از پدیده های رایج در عرصه این فعالیتها برخی موازیکاری ها در مؤسسات دولتی و غیر دولتی وجود دارد .

دکتر حداد عادل با ابراز نگرانی از تشتت در فعالیتهای قرآنی تصریح کرد: نهادهایی چون وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری از جمله فعالان اثرگذار در عرصه قرآن هستند که انتظار ما انسجام میان آنها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای مجلس برای جلوگیری از تشتت در فعالیتهای قرآنی بیان کرد: علاج این مشکل با قانونگذاری دشوار است باید سعی شود از طریق سیاستگذاری و مدیریت و تقسیم وظایف میان مدیران ارشد دستگاههای مسئول این مشکل برطرف شود. البته مجلس از طریق نظارت بر بودجه های مصوب در امر فعالیتهای قرآنی و هدایت این بودجه ها به مسیر درست سعی در جلوگیری از مشکل مذکور دارد.

حداد عادل افزایش بودجه های قرآنی دولت را تلاش مجلس برای اولویت بخشی به قرآن در رویکرد فرهنگی قوه مجریه دانست و عنوان کرد: برپایی هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مساحت بالغ بر ۹۰ هزار مترمربع نشانگر حمایت بودجه ای مجلس و دولت است البته در این راستا مذاکراتی با وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی برای همکاری های اثرگذار به عمل آمده است.

وی با بیان این مطلب که داوری نقاط ضعف و قوت نمایشگاه قرآن در بازدید چند ساعته امکانپذیر نسیت ابراز کرد: با این وجود نمایشگاه محیطی زنده است و مصلی با موضوع نمایشگاه تناسب زیادی دارد .

 

https://haddadadel.ir/news/8-25-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.