تاریخ انتشار: 25 دی 1395

شریعتمداری کمال مطلوبش را در وجود امام می دید

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مرحوم شریعتمداری خالصانه با اعتقاد دینی یک مسلمان معتقد و ثابت‌العقیده بود و کمال مطلوبش را در مبارزه سیاسی در وجود امام پیدا کرد.

غلامعلی حداد عادل در مراسم ترحیم مرحوم علی شریعتمداری ضمن اعلام اینکه طی تماس تلفنی از دفتر رهبر معظم انقلاب در این مراسم شرکت کرده‌ است، افزود: بر خود لازم دانستم به عنوان یکی از ارادتمندان مرحوم شریعتمداری در این مراسم شرکت کنم.

وی با اشاره به اینکه زندگی مرحوم شریعتمداری دارای دو جنبه بود، گفت: زندگی او دارای دو جنبه سیاسی و علمی بود که این دو مکمل یکدیگر بودند، وی هم در سیاست، هم در علم رضای خدا و خدمت به مردم را در نظر داشت.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مرحوم شریعتمداری در نهضت ملی شدن صنعت نفت و همین طور کودتای ۲۸ مرداد جزو فعالان سیاسی بود، وی در سال‌های قبل از انقلاب علاوه بر فعالیت سیاسی فعالیت دینی را هم ادامه داد و از سال ۴۱ و ۴۲ به نهضت امام پیوستند و کمال مطلوبش را در مبارزه سیاسی در وجود امام پیدا کرد.

حداد عادل گفت: مرحوم شریعتمداری از آغاز انقلاب مسئولیت‌های مهمی بر عهده گرفت و اولین وزیر فرهنگ و آموزش عالی بود و جزو چند نفر مورد اعتماد امام و شورای انقلاب در ستاد انقلاب فرهنگی بود.

وی در ادامه در مورد خصوصیات مرحوم شریعتمداری گفت: وی به تفکر اهمیت می‌داد و مسئولان کشور را توصیه به بار آوردن نسل متفکر می‌کرد و نگاهش به اسلام عقلانی بود،‌ هر کسی یادی از شریعتمداری می‌کرد چهره یک فرد وظیفه‌شناس، مسئول، عالم و خدمتگزار در نظرش مجسم می‌شد.

 

https://haddadadel.ir/news/794-14-2017

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.