تاریخ انتشار: 19 آبان 1395

برنامه دشمن ترویج ملی گرایی افراطی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برنامه دشمن ترویج ملی‌گرایی افراطی است.

به گزارش خبرگزاری مهر دکتر غلامعلی حدادعادل در شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به رشته تاریخ گفت: هجمه به انقلاب اسلامی و دستاوردهای بزرگ ملت ایران با تحریف تاریخ در جریان است.

وی تاکید کرد: متاسفانه ظرفیت فضای مجازی هم به هجمه دشمنان به انقلاب اسلامی کمک کرده است.

 وی افزود: با نگاهی مختصر به شبکه‌های اجتماعی متوجه می‌شویم که تحریف تاریخ معاصر از اهم سرفصل‌های تهاجم فرهنگی علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی است.

حدادعادل ادامه داد: ترویج ملی‌گرایی افراطی و بزرگنمایی از برخی شخصیت‌های تاریخی، نادیده گرفتن خیانت‌های رژیم پهلوی به ملت ایران، قومیت‌گرایی و ترویج چهره‌های منحرف از برنامه‌های اصلی دشمنان است.

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای مانند بی‌بی‌سی، من و تو و…، در سال‌های اخیر تحریف تاریخ معاصر را جدی گرفته‌اند و برای مقابله با این دشمنی‌ها باید ما هم تاریخ را جدی‌تر بگیریم.

وی با اشاره به برخی از تحلیل‌های ارائه شده در مورد تحول علوم انسانی در رسانه‌ها گفت: برخلاف این تبلیغات هدف از ارتقاء و تحول علوم انسانی به معنای کنارگذاشتن کامل علوم انسانی رایج و موجود نیست. هدف از این طرح توانمندسازی علوم انسانی در حل مشکلات جامعه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه روند کار تحول و ارتقاء علوم انسانی که با همکاری همه نهادهای مسئول در دست انجام است یک کار کارشناسانه است که با توجه و استفاده از همه سرمایه‌های علمی کشور در حال پیگیری است.

 

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: البته همه نهادهای علمی و آموزشی باید با توان بیشتری وارد میدان شوند.وی افزود: مطالعه تاریخ نه تنها یک فعالیت علمی بلکه یک نیاز راهبردی برای ساخت آینده است.

https://haddadadel.ir/news/776-09-2016

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.