تاریخ انتشار: 7 مهر 1395

انقلاب اسلامی نگاه سکولاری را از دین برداشت

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تأکید بر رفع اختلافات بین ادیان با گفت‌وگو، گفت: با شکل‌دهی فضای علمی و کارشناسی می‌توان خساراتی را که از روی جهل و ناآگاهی شکل گرفته است برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامعلی حدادعادل ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ جهان بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به عنوان حادثه‌ بزرگ تاریخی معادلات سیاسی را در دنیا برهم زده و تحولات بسیاری را در جهان رقم زد.

 وی با اشاره به تبلیغ جدایی دین از سیاست در اروپا خاطرنشان کرد: اروپا پس از دوره رنسانس تاکنون همواره این مطلب را تبلیغ می‌کند، در حالی که انقلاب اسلامی این مهم را مورد تاکید قرار داده است که جامعه باید با دین اداره شده و دین از سیاست جدایی‌پذیر نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دردهای بشریت با نسخه‌های الهی درمان می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر حکومت دینی باشد، انسان به رفاه و سعادت دنیا و آخرت می‌رسد و ملت ایران نیز برای همین انقلاب کرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران با انقلاب خود به رهبری امام خمینی(ره) کاری غیرممکن را ممکن ساخت، افزود: امروز نظام اسلامی با پشتیبانی مردم الگویی برای جهانیان است.

حداد عادل با اشاره به توطئه دشمنان انقلاب اسلامی و جریان‌های فاسد داخلی تصریح کرد: همانطور که انقلاب دوستدارانی دارد دشمنانی هم دارد اما همواره شاهد بوده‌ایم دشمنی دشمنان با همراهی و دلسوزی مردم و رهبری خنثی شده است.

وی با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی به عنوان حکومتی دینی و اسلامی پس از رحلت پیامبر(ص) افزود: انقلاب اسلامی نگاه سکولاری را از دین برداشت و آن را در متن حکومت قرار داد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به وجود سنت شناخت ادیان و مذاهب از صدر اسلام تصریح کرد: اگر ادیان مختلف جهان را بشناسیم می‌توانیم راهبرد و سیاست صحیحی را در تعامل و تقابل با آن‌ها به کار بگیریم.

وی با تاکید بر ضرورت وجود مرکزی برای شناخت ادیان و مذاهب، اشتراکات و اختلافات ادیان و مذاهب مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: تمام ادیان مختلف با وجوه اشتراک و اختلاف مختلف به خدا و دین معتقد بوده و با شکل‌دهی خطی مشترک می‌توانند با مظاهر بی‌دینی مقابله کنند.

حداد عادل با تاکید بر اینکه پایبندی مسلمانان و مسیحیان به دین خود اوضاع جامعه جهانی را متفاوت می‌کرد، افزود: تمام رنج‌ها و دردهای امروز جهان از بی‌دینی است.

وی با تاکید بر رفع اختلافات بین ادیان با گفت‌وگو تصریح کرد: با شکل‌دهی فضای علمی و کارشناسی می‌توان خساراتی که از روی جهل و ناآگاهی شکل گرفته برطرف کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجوه مشترک دانشگاه ادیان و مذاهب با حوزه ادامه داد: این بخش یکی از نقاط مثبت فعالیت دانشگاه ادیان و مذاهب است و می‌تواند با تقویت این جلوه، نقش تقریبی ارزشمندی را ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید اقتدار کشور و اسلام را با شناخت فرهنگ و زبان دیگر ملت‌ها ارتقاء دهیم، افزود: اقتدار امروز کشور به حضور تاثیرگذار در خارج از مرزها وابسته است.

حداد عادل ورود به تمام مسائل مختلف در موسسات فرهنگی و آموزش را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی عدم محدودسازی در فقه و اصول است و قم ظرفیت فراوانی در این زمینه دارد و می‌تواند در مسائل مختلف ورود کند.

 

 

 
https://haddadadel.ir/news/765-28-2016

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.