تاریخ انتشار: 14 شهریور 1395

دشمنان در جنگ نرم با استفاده از فضای مجازی به دنبال تخریب اخلاق جوانان هستند

حداد عادل گفت: دشمنان قسم خورده نظام در جنگ نرم با استفاده از فضای مجازی به دنبال تخریب اخلاق جوانان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، خطاب به دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که اخیرا با جمعی از شما داشتند، شما را افسران مقابله با جنگ نرم نامیدند.

وی ادامه داد: اساس پیروزی انقلاب اسلامی را برایتان یادآوری می‌کنم؛ انقلاب اسلامی ایران با اعتقاد دینی پیروز شد و مردمی که این انقلاب را به پیروزی رساندند، اسلحه و تشکیلات زیرزمینی نداشتند.

حداد عادل اضافه کرد: این مردم آن زمان، تشکیلات روی زمینی نیز نداشتند یعنی پول و رسانه برای تبلیغ هم نداشتند اما چیزی برتر و بالاتر از آن داشتند که ایمان و اعتقاد به خدا بود که با این اعتقاد در مقابل رژیم شاه ایستادند و این انقلاب در برابر همه توطئه‌ها ایستادگی کرد و شاهد جان‌فشانی مردم در جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه ایران بودیم و در آن زمان نیز که در حقیقت جنگ جهانی علیه یک کشور بود مردم ایران با روحیه شهادت‌طلبی و اعتقاد به خدا به پیروزی رسیدند.

وی افزود: نزدیک به ۴۰ سال است که کشور با همه تهدیدها، فشارها و جنگ اداره شده است و درحال حاضر می‌بینیم امن‌ترین کشور منطقه هستیم و در مقابل فشارها ایستادیم و اگر بگوییم ایران چشم و چراغ جهان اسلام است سخن گزافی نگفتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن جنگ سخت را تجربه کرده و در مقابل ایران ناکام مانده است و اکنون راهبرد جنگ نرم را در پیش گرفته است، گفت: با یک مثال تفاوت جنگ سخت و جنگ نرم را توضیح می‌دهم؛ فرض کنید می‌خواهید یک ساختمان را تخریب کنید که دو راه وجود دارد، اول اینکه با یک بلدوزر یا لودر ساختمان تخریب شود و راه دیگر این است که بی‌سر و صدا و بدون وسایل ظاهری، آب به پی‌های ساختمان ببندند و صاحب خانه ناگهان در ظرف چند دقیقه تکان‌هایی را در ساختمان مشاهده کرده در سقف و دیوار شکاف ایجاد شود و ساختمان فرو ریزد و راهکار جنگ نرم، روش دوم است.

حداد عادل با بیان اینکه دلایل و شواهد زیادی داریم که آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و انگلیسی‌ها و دشمنان قسم‌خورده راهبرد جنگ نرم را در پیش گرفتند، افزود: دشمنان قسم خورده کشور راهبرد جنگ نرم را در پیش گرفتند تا اعتقاد مردم، درون مایه و سرمایه انقلاب، ایمان الهی و اخلاقی جوانان را از ملت بگیرند.

وی با اشاره به فرمان تاریخی امام (ره) درمورد سلمان رشدی گفت: در آن زمان همه کشورهای اروپایی، سفرای خود را احضار کردند و این نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی کردند قداست پیامبر (ص) را در مقابل جوانان بشکنند و پس از آن نیز شاهد هستیم که حتی با طراحی کاریکاتورهایی موهن قبل از اینکه داعش بوجود آید به دنبال اهداف خود بودند و این‌ها تمام نشانه‌های اولیه جنگ نرم بود.

حداد عادل با بیان اینکه جبهه جنگ نرم را بسیار وسیع‌تر از جنگ عراق علیه ایران می‌داند، اظهار داشت: این جنگ نرم با استفاده از فضای مجاری ، اینترنت، گوگل، اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، فیس‌بوک و خیلی چیزهای دیگر به دنبال تخریب اخلاق جوانان است و تکیه روی مسائل جنسی و تحریک غرایض جنسی است.

وی با بیان اینکه دشمنان روی پهنه وسیع آنقدر برنامه‌ریزی شده برای تخریب اخلاق و معنویت کار می‌ کنند، گفت: آنان چندین هدف دارند اول اینکه جوانان را به گناه آلوده کرده و از خدا دور کنند و دوم اینکه بنیان خانواده را متزلزل کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دین از طریق خانواده آموخته و منتقل می‌‌شود، اظهار داشت: اگر جوانی در خانواده متدین پرورش نیابد، مدرسه چندان موثر نیست. البته نمی‌گویم مدرسه اثر ندارد اما اساس تربیت دینی، خانواده است.

وی ادامه داد: دشمن از طریق هدف قرار دادن و نشانه گرفتن روابط اخلاقی می‌خواهد مفهوم و اساس خانواده را ویران و نابود کند و آنقدر جوانان به خود مشغول شوند که دیگر جوش و خروشی برای سازندگی و حمله به دشمن نداشته باشند.

حداد عادل اضافه کرد: دشمن در کنار این فعالیت مخرب فرهنگی، فشار اقتصادی را در برنامه دارد و سال‌هاست که به بهانه انرژی هسته‌ای، این فشار اقتصادی را بر کشور حاکم کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تطهیر گذشته است، ‌افزود: آنها جوانان  امروز را مخاطب قرار می‌دهند و طوری وانمود می‌کنند که دوران رژیم طاغوت عادی شود و عکس‌ها و تصاویری و نوشته‌هایی از ساختمان‌ها و مردم آن دوران ارائه می‌دهند و می‌خواهند بگویند ایران در آن زمان، آزاد ، مرفه و آباد بود. چرا که جوانان امروز هیچکدام دوران گذشته و حتی جنگ را نیز تجربه نکردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به کتابی تحت عنوان عنوان «محض اطلاع شما» نوشته است، اشاره کرد و گفت: در این کتاب از کتاب یادداشت‌های اسداله علم که هفت جلد است استفاده شده است. یعنی ۲۰ مطلب از جلد هفتم کتاب را انتخاب کردم و ۵ مطلب را در قالب ۵ فصل نوشته‌ام و در آخر به بازداشت‌ها، زندان‌ها و جنگ تحمیلی اشاره کردم که معتقدم برای دانش‌آموزان مفید است.

وی اشاره کرد: اسدالله علم در همین کتاب در خاطره‌‌ای می‌گوید: ۵ درصد مردم ایران آب آشامیدنی سالم داشتند و نسبت به این موضوع اظهار تاسف می‌کند.

حداد عادل خطاب به دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: هر کدام از شما در مدرسه‌ای که هستید باید احساس مسئولیت کنید و از یک دانش‌آموز هم نباید در مدرسه صرفه‌نظر کنید چرا که هر کسی که در دبیرستان با اعتقاد اسلامی مدرسه را ترک نکند، بعید است در دانشگاه‌ دوباره برگردد.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از اهداف دشمن این است که می‌خواهد دانشجو و اساتید دانشگاه‌ها را در مقابل انقلاب قرار دهد و بگوید فقط کم سوادان همراه انقلاب هستند که باید این نقشه دشمنان خنثی شود.

https://haddadadel.ir/news/759-04-2016

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.