تاریخ انتشار: 21 تیر 1395

هر کجا که حرف از انقلاب بود، محبت با چراغ روشن شعر حضور داشت

حدادعادل گفت: محبت هر جایی که حرف از انقلاب اسلامی بود با چراغ روشن شعر حضور پیدا می‌کرد و در حقیقت همه اشعار وی با یک هدف و نیت تعلیمی و هدایتی همراه بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، بیست و ششمین مراسم شب شاعر، برای پاسداشت و تجلیل از مقام استاد محمدجواد محبت به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج با حضور چهره‌های ادبی و خیل کثیری از علاقمندان به شعر و ادب فارسی برگزار شد.

حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان فارسی به عنوان سخنران این مراسم با بیان اینکه مسئولیت چاپ و تدوین کتب درسی در سال‌های آغازین انقلاب بر عهده محمدجواد محبت بوده، افزود: در آن سال‌ها یکی از نیازهای ما شعر انقلابی و فاخر متناسب با سن و سال بچه‌ها بود. در آن دوره ذره بین دست می‌گرفتیم و دنبال شاعر متناسب بودیم. در چنان شرایطی نصرالله مردانی و محمدجواد محبت پابه‌پای ما کمک می‌کردند.

وی در ادامه گفت: اگر می‌خواستم آیه‌ای از قرآن را برای آغاز حرف‌هایم انتخاب کنم، این آیه بود «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ». واقعا آقای محبت مصداق « وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُون» است.

حداد عادل با اشاره به اینکه «مردانی و محبت به خانه ما رفت و آمد داشتند»، افزود: در منزل ما روی شعرهای کتب درسی بحث می‌کردیم. بعضی از این شعرها را هم شریکی گفتیم! آنقدر رفت و آمد آقای محبت در آن سال‌ها به خانه ما زیاد بود که بچه‌های من ایشان را «عموجواد» خطاب می‌کردند.

غلامعلی حداد عادل در پایان با اشاره به اینکه «سرودن شعر «دو کاج» را او به آقای محبت پیشنهاد داده»، گفت: شعرهای کمی را نسل‌های مختلف تجربه کرده‌اند و با آن خاطره دارند. یکی از این شعرها «دو کاج» سروده آقای محبت است.

https://haddadadel.ir/news/749-11-2016

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.