تاریخ انتشار: 13 آذر 1389

انسان بصیر گول ظواهر را نمی‌خورد

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:هرکس بخواهد عوام را گول بزند اقدام به ظاهرسازی کرده و باطن و حقیقت را از چشم مردم دور می‌کند اما انسان بصیر گول ظواهر را نمی‌خورد.

دکتر حداد عادل روز سه شنبه در گردهمایی بزرگ مبلغان در مرکز همایشهای بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: بصیرت از جمله مفاهیم قرآنی است و ارتباط نزدیکی با مفهوم رشد دارد که باید جامعه خود را با مفاهیم رشد و بصیرت آشنا کنیم.

وی ابراز داشت: اسلامی شدن ایران اسلامی ما در گرو این است که مفاهیم بصیرت و رشد وارد ذهن مردم شود. اصطلاح بصیرت، اصطلاح قرآنی و اسلامی به جای واژه روشنفکری است، البته با کلمه روشنفکری عنادی نداریم و می‌توانیم جهات مثبت روشنفکری را در قالب بصیرت بگنجانیم.

دکتر حداد عادل افزود: یکی از معانی بصیرت تشخیص ظاهر و باطن از یکدیگر است و معنی دیگر آن ، دیدن دور و نزدیک با هم است. سومین معنی بصیرت ، تفکیک جزء و کل و چهارمین معنی آن نیز تفکیک علت و معلول است.

وی افزود: شناختن مرد با حق و نه حق با مرد، توجه به انگیزه و سخن ظاهری به صورت توأم و تفکیک مهم و اهم از یکدیگر ، دیگر معانی کلمه بصیرت هستند وی با اشاره به فتنه سال ‪ ۸۸‬ افزود: فتنه گران در این فتنه با شال سبز سیادت ظاهر شدند اما کار به آن جا رسید که رادیو اسراییل و سلطنت طلبان از رنگ سبز تمجید کردند و این در حالی است که جامعه ی با بصیرت گول این گونه ظواهر را نمی‌خورد.

وی افزود: بصیرت باعث فردابینی می‌شود و انسان با بصیرت تنها اکنون را ندیده و فرداها را نیز می‌بیند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در اظهار نظرها در مورد حوادث کهریزک جابجا شدن علت و معلول را دیدیم و این موارد در بی‌بصیرتی‌ها ، بسیار دیده می‌شود.

دکتر حداد عادل افزود: بسیاری از خادمین ملت در فتنه ‪ ۸۸‬ خطا کردند و از میدان امتحان موفق بیرون نیامدند.
تضعیف شورای نگهبان، قانون اساسی و ولایت فقیه از برنامه‌های فتنه گران در سال گذشته بود.

وی اظهارداشت: فکر جدایی دین از سیاست در جهان اسلام مردودشده است و همه به جنبه‌های اجتماعی و سیاسی اسلام نظر دارند ، و روحانیت اسلامی در قالب رهبری انقلاب با بینش و بصیرت ، نشان داده‌اند که می‌توان با تکیه بر ملت و الهام از اندیشه‌های الهی،حکومتی مستقل را ایجاد کرد.

حداد عادل افزود: اگر مردم پشت انقلاب نباشند چیزی به نام انقلاب باقی نمی ماند و همین پشتیبانی مردم از نظام، فکر حمله نظامی را نیز به ذهن دشمنان نمی‌آورد.

وی به استقبال عظیم مردم قم از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: دشمنان می‌خواهند انقلاب را از پشتوانه مردمی بی‌بهره کنند و شبکه‌های ماهواره ای و هزاران سایت به طریق‌های مختلف با استفاده از دروغ، قصد دارند اذهان مردم را آلوده کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌بصیرتی عامل ایجاد حادثه عاشورا بود و مبلغان باید این بی‌بصیرتی را در ایام محرم به مردم یادآوری کنند.

وی افزود: محرم یک رسانه است و باید از این رسانه برای افزایش تقوا ، آگاهی و بصیرت مردم حداکثر استفاده را بکنیم چرا که عاشورا مدرسه‌ای بزرگ برای شیعیان است.

https://haddadadel.ir/news/74-04-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.