تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395

عرفان برای جهان اسلام یک سرمایه است

عرفان برای جهان اسلام عالم تشیع ایران اسلامی و انقلاب اسلامی یک سرمایه است؛ سرمایه‌ای بزرگی که باید قدر این سرمایه را دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در مراسم رونمایی از کتاب «تحریر توحید» که در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، پس از ارج نهادن به مقام استاد شهید مطهری و تبریک بابت انتشار کتاب «تحریر توحید» گفت: عرفان برای جهان اسلام، عالم تشیع، ایران اسلامی و انقلاب اسلامی یک سرمایه است؛ سرمایه‌ای بزرگی که باید قدر این سرمایه را دانست.

 وی افزود: امام راحل بزرگ‌ترین مدرس عرفان نظری در زمان خود بوده است و به مقامات بالای عرفان عملی رسیده بود. 
 
رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: سهم چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی بدون درک میزان شناخت امام خمینی (ره) از عرفان ممکن نیست و رفتار امام قبل و بعد از انقلاب اسلامی بدون درک عرفان تحلیل‌پذیر نیست. 
 
حداد عادل تصریح کرد: باید خشنود بود که توجه به عرفان در خانواده امام خمینی (ره) منقطع نشده است. 
 
وی ادامه داد: در باب اهمیت عرفان باید به موضوع آن که شناخت حقیقت، شناخت وجود حقیقی و شناخت حق است توجه شود زیرا توجه به عرفان؛ توسعه آن و جدی گرفتنش در فضای دانشگاهی حال حاضر از سه منظر مهم است. منظر اول اینکه ما می‌توانیم با شناخت عرفان تفکر اسلامی و تفکر غرب را با یکدیگر مقایسه کنیم زیرا دنیا روز به روز از شناخت وجود دورتر شده و کانت منکر شهود عقلی و عرفان حضوری است.
 
حداد عادل گفت: اگر ما مبانی فکری تفکر وهابی که نشانه‌اش داعش است را ریشه‌یابی کنیم متوجه می‌شویم که عرفان در تفکر آنها وجود ندارد. عرفان‌های کاذب خطری برای عرفان‌ حقیقی هستند. 

https://haddadadel.ir/news/727-27-2016

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.