تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394

انتخابات جشن سیاسی است / هر چه مردم تصمیم بگیرند همان خواهد شد

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ملت ایران آزاد بوده و انتخابات جشن سیاسی است، گفت: هر چه مردم تصمیم بگیرند، همان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل شامگاه سه‌شنبه در جمع شهروندان بومهن در مسجد اهل‌بیت (ع) این شهر، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: جمعه آتی مردم برای انتخاب نمایندگان مجلس دهم پای صندوق‌های رأی می‌روند؛ در مجلس دو اقدام اساسی قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون و عملکرد دولت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تعبیر مقام معظم رهبری، تعبیر گویایی است که می‌فرمایند دولت مانند یک قطار است که باید حرکت کند و مجلس ریل‌گذاری این قطار را بر عهده دارد که این قطار در چه مسیری حرکت کند و این جایگاه مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اهمیت انتخابات بر این است که ملت در تعیین سرنوشت خود دخالت کند تا از هر استان کشور در مجلس نماینده وجود داشته باشد و در ایرانی کوچک به نام مجلس با ۲۹۰ نفر نماینده در زیر یک سقف به نمایندگی از منطقه خود اقدام به قانون‌گذاری کنند.

حدادعادل با بیان اینکه انتخابات جشن سیاسی است؛ زیرا ملت در یک روز برای کشور خود تصمیم می‌گیرند، تصریح کرد: یکی از نعمت‌هایی که خداوند متعال به ملت ایران ارزانی داشته، همین انتخابات است و باید قدر آن را دانست؛ قبل از انقلاب، نمایش انتخابات بود؛ اما کسی باور نمی‌کرد که مردم دخالتی در انتخابات داشته باشند و تنها تظاهر و نمایش بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آن زمان کسی رأی نمی‌داد؛ مگر آنکه مجبور به این عمل باشد و غیر از این افراد مردم پای صندوق‌های رأی نمی‌رفتند؛ در تمام زمان پهلوی اول و دوم انتخابات با اراده ملت نبود و فقط ظاهرسازی می‌شد.

وی افزود: شهید مدرس مجتهدی تراز اول و نماینده اول مردم تهران، شجاع، سیاسی، متدین، زاهد، غیور، فهمیده و دنیاشناس بود؛ اما انگلیسی‌ها تصمیم می‌گیرند رضاشاه را به‌جای احمدشاه بنشانند و با کودتا همین کار را می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در سال ۱۲۹۹ و ۹۵ سال پیش، با کودتا رضاخان به قدرت می‌رسد و پیرو آن مجلس کنترل و انتخابات بی‌معنا می‌شود؛ شهید مدرسی که نماینده اول تهران بود، در انتخابات رضاشاه اعلام شد حتی یک رأی هم نیاورده است.

حدادعادل اضافه کرد: شهید مدرس هم پشت سخنگاه مجلس آن زمان می‌رود و می‌گوید درست است که رأی مخفی است؛ اما آن رأیی که من به خودم دادم، کجاست و این‌گونه در زمان شاه خائن انتخابات برگزار می‌کردند. بعد از آن، مدرس از مجلس اخراج و سپس ۱۰ سال تبعید در خواف انجام شد و در آنجا قهوه مسموم به شهید مدرس می‌دهند که پس از اعلام روزه بودن سر نماز، ایشان را به شهادت می‌رسانند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: این وضع کشور ما در آن دوران بود؛ اما حال بنده که چهار دوره در مجلس هستم و سه دوره نماینده اول تهران بودم، اگر کسی از من بپرسد که روز جمعه چه اتفاقی می‌افتد، می‌گویم مردم تصمیم خود را خواهند گرفت.

حدادعادل ادامه داد: برخی خبرنگاران خارجی از من سئوال کردند نتیجه انتخابات چه خواهد شد؛ گفتم ملت ایران آزاد است و هر چه تصمیم بگیرند خواهد شد و ممکن است بنده که نماینده اول بودم، انتخاب نشوم.

وی تصریح کرد: این ممکن است برای من تلخ باشد؛ اما این برای ملت افتخار و پیروزی است در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم تصمیم می‌گیرند؛ این نعمتی بزرگ است.

https://haddadadel.ir/news/713-24-2016

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.