تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394

جمهوری اسلامی با سلاح دموکراسی آمریکا را نشانه گرفت

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات مقوم هویت و ملت است، گفت: جمهوری اسلامی با سلاح دموکراسی آمریکا را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان در همایش بزرگ بانوان ائتلاف بزرگ اصولگرایان که عصر امروز در مسجد بقیهالله(عج) برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات مقوم هویت و ملت است.

وی ادامه داد: کشور و ملت ایران با مردمسالاری دینی الگویی از دموکراسی عرضه کرده که در قالب الگوهای غربی نمی‌گنجد و آمریکایی که به‌دنبال منافع خود است و به هیچ اصلی جز سرمایه‌داری، سلطه و نفع یک گروه خاص اعتقادی ندارد، همیشه در دوران جنگ سرد از شعار دموکراسی استفاده می‌کرد.

حداد عادل ادامه داد: آمریکا هر کجا می‌خواست شعاری بدهد، شعار دموکراسی سر می‌داد و هر جا می‌خواست مداخله کند، به‌بهانه نبود دموکراسی وارد می‌شد ولی انقلاب ایران کاری کرد که این سلاح از دست آمریکایی‌ها گرفته شد و کسانی که از روز اول دشمن انقلاب اسلامی بودند، نتوانستند اصل مردمسالاری را در کشور ما انکار کنند.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان افزود: ایران اسلامی الگوی جهان اسلام شد و نشان داد که می‌توان متدین و باایمان بود و دموکراسی و مردمسالاری دینی هم داشت؛ بنابراین ایران سلاح دموکراسی را از دست آمریکا گرفت و با آن سلاح آمریکا را نشانه گرفت.

حداد عادل با اشاره به انتخابات ۷ اسفندماه گفت: ان‌شاءالله در روز ۷ اسفندماه با رأی قاطع شما بانوان، نمایندگانتان به مجلس دهم راه پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات گفت: همان‌گونه که رهبری فرمودند انتخابات یک نعمت است؛ اولاً نعمت استفاده از آزادی و استقلال است چرا که وقتی به تاریخ کشور نگاه می‌کنید، می‌بینید که از سال ۱۲۸۵  هجری شمسی که مشروطه در ایران پیروز و مجلس تأسیس شد، ببینید که در چند دوره انتخابات آزاد بوده است. نهضتی که با مجاهدت‌های علمای بزرگ به پیروزی رسید، جوانمرگ شد و بعد از چند سال دیکتاوری به اسم رضاخان کشور را به دست گرفت.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان افزود: مجلسی که با خون مجاهدان برپا شده بود با کودتای رضاخان کارش به جایی رسید که آزادمردی مانند مدرس را از مجلس کنار گذاشتند و گفتند که "تو حتی یک رأی در تهران به دست نیاورده‌ای" در حالی که مدرس وکیل اول تهران در دوره اول مجلس بود.

حداد عادل گفت: اسناد رضاخانی نشان می‌دهد که از دربار به استانها و شهرستانها دستورالعمل داده می‌شد که فلان‌الملک و فلان‌الدوله را باید نماینده کنیم. در دوران پهلوی دوم نیز فهرست نمایندگان مجلس مدتی از سفارت انگلیس داده می‌شد و دربار آنها را تعیین می‌کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات یک مظهر دستاورد بزرگ است، خاطرنشان کرد: استقلال یعنی آزادی یک ملت و آزادی یعنی استقلال یک فرد و در انتخابات هر فرد آزادی به هر کسی که بخواهد رأی می‌دهد و ملت با استقلال خود مجلسی مستقل ایجاد می‌کنند و جوش و خروشی که ملت نشان می‌دهند، باعث می‌شود هویت سیاسی به ملت داده شود.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان با اشاره به الگوگیری کشورهای دیگر از جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: آیا پرسیده‌اید که در عراق بعد از صدام حسین، شیعیان و زنان و مردان چگونه پای صندوق‌های رأی حاضر شدند؛ بدانید قطعاً زنان و مردان عراقی از انقلاب اسلامی تاکنون از حضور زنان ایرانی در عرصه سیاست الگو گرفته‌اند.

حداد عادل گفت: مجلس یک ایران کوچک است و ۲۹۰ نفر از سراسر ایران انتخاب شده و شریان‌های اتصال پیکر بزرگ و قلب تپنده قانونگذاری هستند. در روزهای حساس مجلس می‌تواند اراده ملت را تحکیم کند.

وی ادامه داد:‌ از زمانی که تمدن غربی تحت عنوان تجدد وارد کشورهای اسلامی شد، یکی از مسائل مهم موضوع زنان بود و شاید نزدیک به ۲۰۰ سال است که با تجدد غربی آشنا شده‌ایم. اگر ما بخواهیم فهرستی از موضوعاتی که در این ۲۰۰ سال بین ایران و تفکر تمدن و تجدد غربی مطرح بود، بگوییم یک موضوع مهم مسئله زنان است.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان افزود: تمدن غربی با این ادعا آمد که زن ایرانی اصیل و بی‌سواد است و از حقوق خود محروم است و ما می‌خواهیم زن ایرانی را به پیشرفت برسانیم؛ با این حرفها بود که بی‌حجابی را تحمیل کردند و همیشه متدینین این مسئله برایشان مطرح بود که آیا الگو اسلامی باشد یا غربی؛ انقلاب اسلامی راهی شد تا جایگاهی برای زن مسلمان تعریف شود.

حداد عادل گفت: جایگاهی که انقلاب اسلامی نشان داد بازگشت به زن ۲۰۰ سال قبل و بازگشت به الگوی غربی نبود، بلکه الگوی ما زنی مانند حضرت زهرا سلام الله علیها و زینب کبری سلام الله علیها است.

https://haddadadel.ir/news/709-21-2016

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.