تاریخ انتشار: 29 دی 1394

تحریم‌ها به‌ ظاهر تمام شده است / دشمنی‌ها ادامه دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ممکن است به‌ ظاهر تحریم‌ها تمام شده باشد اما دشمنی‌ها تمام نشده است حقیقت آن است که در آینده تحریم به بهانه‌های دیگر اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی حداد عادل در همایش همیاران انقلاب که به همت ائتلاف ملی همگرایی اصولگرایان برگزار شده بود، اظهار داشت: ممکن است به‌ ظاهر تحریم‌ها تمام شده باشد اما دشمنی‌ها تمام نشده است حقیقت آن است که تحریم‌هایی که روزی به بهانه هسته‌ای اعمال شده بود در آینده به بهانه موشکی و امثال اینها اعمال خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی یک حکومت دینی است و ما حکومت حضرت مهدی (عج) و انقلاب مهدوی را محقّق‌کننده همه آرمان‌هایی می‌دانیم که ملت ایران از انقلاب اسلامی خود داشته‌اند آرمان مهم ملت هم حاکمیت دین بر امور جامعه بود و پدیده شوم سکولاریسم و جدایی دین از سیاست که چند صد سال است به‌خاطر توطئه‌های استکبار جهانی گسترده شده است، با انقلاب حضرت مهدی (عج) ریشه‌کن خواهد شد.

وی افزود: ملت ایران سرافراز است که با تقدیم صدها هزار شهید، جانباز و ایثارگر توانسته است تا نمونه‌ای از حاکمیت دین را در جهان تحقق ببخشد.

دکتر حداد عادل با اشاره به جشن‌های انقلاب در روزهای آتی ماه بهمن گفت: در آستانه بهمن ماه هستیم و ملت، خود را برای جشن گرفتن سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی آماده می‌کند، این روزها خجسته و گرامی هستند اما باید به این نکته توجه داشت که اگر چه تشکیل حکومت سخت و دشوار بود اما حفظ این حکومت سخت‌تر و دشوارتر است؛ همان طور که موفق شدن سخت است اما موفق ماندن سخت‌تر است.

وی ادامه داد: نگهداری از روح زلال انقلاب و تداوم آن در نسل‌های آینده کار آسانی نیست؛ چراکه این انقلاب دشمنان خطرناک و معاند بسیاری دارد و اگر به تاریخ انقلاب خود نگاهی بیندازیم، یک جنگ دائم و سی و هفت ساله را خواهیم دید.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: نباید فکر کرد که این جنگ مداوم تمام شده است نباید تصور اشتباه داشت که دشمن دست از دشمنی برداشته و راضی شده است تا این کشور کهن، متمدن و مسلمان پرچم ولایت‌الله را در منطقه برافرازد ممکن است به ظاهر تحریم‌های هسته‌ای تمام شده باشد، اما کینه‌ها تمام نشده است؛ حقیقت آن است، تحریم‌هایی که روزی به بهانه هسته‌ای اعمال شده بودند، در آینده به بهانه موشکی و امثال آن اعمال خواهند شد و این روند تا زمانی ادامه دارد که ما از همه ارزش‌هایمان کوتاه بیاییم.

وی گفت: نکته آن است که دشمن نقاط قوت ما را شناسایی کرده و درصدد ضربه زدن به این نقاط است حقیقتاً بزرگترین منشأ قدرت ما، ایمان دینی و اعتقاد اسلامی ملت ماست؛ رابطه‌ای که میان مردم با دین، عقیده و ولی‌فقیه وجود دارد، ریشه در باورهای اسلامی این ملت دارد و این ولایتی که مورد هجمه شدید دشمن است، یک اعتقاد دینی و یک رابطه عمیق عاطفی دوسویه میان رهبر و امت است.

دکتر حداد عادل تحریم‌های غرب را امتداد نقشه‌های دشمن در جنگ هشت ساله، فتنه ۷۸ و فتنه ۸۸ دانست و خاطرنشان کرد: همان‌هایی که پس از تحمیل جنگ هشت ساله و وارد آوردن صدمات و خسارات در فتنه ۷۸ و ۸۸ سرشان به سنگ خورد، رو به تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده آوردند تا به قول خود، مردم را به خاطر تأمین معیشت در برابر نظام قرار دهند کارشناسان و تحلیلگران غربی نیز به صراحت گفتند که هدف از تحریم‌ها، تقابل‌سازی میان نظام و ملت بود غافل از اینکه ملت ایران به سیدالشّهدا (ع) تأسّی کرده و انقلاب خود را با خون عزیزترین فرزندانش حفظ نموده است.

وی شعار «مرگ بر آمریکا» را افتخار ملت ایران خواند و گفت: آقای اوباما اخیراً در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بود که با رفع تحریم‌ها، جوانان ایرانی می‌توانند از انزوا دربیایند و با جهان ارتباط بگیرند البته که در کلام مستکبران، مراد از جهان همیشه خودِ آمریکاست؛ علاوه بر این، آشکار است که دشمن قصد ایجاد اصلاحات در فضای سیاسی و فرهنگی کشور در فضای پسابرجام را دارد اما همگان بدانند که ملت ایران همان ملتی است که ۳۷ سال فریاد مرگ بر آمریکا سر داده و به ترک رابطه با مستکبران افتخار می‌کند.

سخنگوی ائتلاف ملی اصولگرایان با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: دشمن به صورت جدی به دنبال نفوذ در فضای سیاسی کشور است و در مقابل ملت ما نیز باید نشان بدهد که در این چهل سال، به بلوغ سیاسی رسیده است و می‌تواند مصلحت خود را تشخیص دهد. درحال حاضر، مهمترین مصلحت، وحدت نیروهای اصولگرا در انتخابات آینده است امروز روزی نیست که بنده و امثال بنده بخواهیم به فکر منافع شخصی خودمان باشیم؛ تعارف نمی‌کنم اما اگر فقهای عظام و شورای ائتلاف تصمیم بگیرند که حداد عادل باید کنار برود، بدون درنگ کناره‌گیری می‌کنم.

وی افزود: بعضی جریانات هستند که گویا در چند هفته گذشته به تازگی یادشان افتاده که باید اعلام وجود و اظهارنظر کنند باید نام‌ها و عنوان‌ها را کنار بگذاریم، همه زیر پرچم متحد اصولگرایی به میدان بیاییم و خود را بر دیگران غالب ندانیم هرگونه تفرقه و چنددستگی زمینه به قدرت رسیدن جریاناتی را فراهم می‌کند که ما قدرت گرفتن آنها را تجربه کرده‌ایم و ملت خاطره‌های شیرینی از آن دوران ندارد.

دکتر حداد عادل در انتها ابراز امیدواری کرد: امیدواریم مجلسی روی کار بیاید که بتواند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کند و مراقب نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمنان خصوصاً در این فضای پسابرجام باشد.

 

https://haddadadel.ir/news/694-19-2016

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.