تاریخ انتشار: 8 آذر 1389

غربالگری در جریان اصولگرایی تکلیف “غیراصولگراها” را روشن می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص ایده غربالگری در جریان اصولگرایی گفت: اگر کسی اصولگرا نباشد حتما در این غربال تکلیفش روشن می شود ، اما اگر کسی حداقل های لازم برای اصولگرایی را داشته باشد از دایره اصولگرایی طرد نخواهد شد و نباید چنین شود.

دکتر حداد عادل در خصوص اظهارات برخی چهره های اصولگرا مبنی بر لزوم غربالگری  اصولگرایان و خالص شدن این جریان گفت: معتقدم که اصولگرایی درجاتی دارد.

وی گفت: نمی دانم پیشنهاد غربالگری را چه کسی داده اما غربالگری به معنای این نیست که یک عده‌ای که اصولگرا هستند از این جریان حذف شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: اگر کسی اصولگرا نباشد حتما باید در این غربال تکلیفش روشن شود، در بین اصولگراها برای تصدی مسئولیت های مختلف طبعا او که اصولگراتر است انتخاب می شود.

دکتر حداد عادل در پاسخ به این سئوال که آیا شما به وجود افراد اصولگرا و اصولگراتر در این جریان معتقد هستید گفت: بله مسلم است این مانند همان مؤمن و مؤمن‌ترند است که عده ای مؤمن و عده دیگر مؤمن‌ترند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره طرد اصولگرایان به دلیل اختلاف سلیقه در موضوعات چیست، گفت: معتقدم اگر کسی حداقل های لازم را برای اصولگرایی داشته باشد نباید از دایره اصولگرایی طرد شود و نخواهد شد.

وی درباره پیگیری ماموریت خود به همراه دو چهره اصولگرای دیگر برای وحدت اصولگرایان که در جلسه چهره های اصولگرا با رئیس جمهور به این گروه ۳ نفره محول شد گفت: جلسه ای با رئیس جمهور در این خصوص، آغاز مسیر بود که پیگیری خواهد شد و هنوز جلسه دومی در این خصوص تشکیل نشده است.

https://haddadadel.ir/news/68-29-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.