تاریخ انتشار: 25 آبان 1394

جنگ نرم راهبرد تخریب توان انقلاب است

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه فرهنگ منشاء قدرت در جمهوری اسلامی است، گفت: همانطور که تفکر مارکسیستی اقتصاد را زیربنا می داند، ما در انقلاب اسلامی نیز فرهنگ را اساس و زیربنا می دانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی که صبح امروز دوشنبه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: اگر به موضوع استحکام درونی قدرت به صورت جزء به جزء نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تک تک کلمات این عنوان حساب‌شده انتخاب شده است.

وی افزود: درباره منشاء قدرت و اقتدار ملی در یک تقسیم بندی ۲ دیدگاه متعارض وجود دارد. یک دیدگاه این است که قدرت برخاسته از منابع مادی است و دیدگاه مقابل منشاء قدرت ملی را منابع معنوی می داند. ما به عنوان یک حکومت دینی دیدگاه دوم را قبول داریم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منشاء قدرت در جمهوری اسلامی معنویت، اعتقادات و فرهنگ است ولی توجه داریم که در دنیای امروز دیدگاه اول بیشتر اهمیت دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتقاد به مبنا بودن فرهنگ به معنی نفی اهمیت عوامل مادی نیست بلکه سخن در مورد زیربنا بودن است. همانطور که تفکر مارکسیستی اقتصاد را زیربنا می داند، ما در انقلاب اسلامی فرهنگ را زیربنا می دانیم و معتقدیم که فرهنگ اسلامی به ما انگیزه و اندیشه می دهد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: آنجایی که به اراده و انگیزه مربوط می شود، میدان عمل برای فرهنگ است که با جهان‌بینی در فرد برای رسیدن به اهدافش انگیزه ایجاد می کند. هر قدر این فرهنگ قوی تر باشد، این اراده نیز قوی‌تر و عبور از موانع آسان‌تر خواهد شد. بنابراین ما فرهنگ را منشاء قدرت می دانیم.

وی تصریح کرد: ما با تکیه بر ارزش‌های انقلاب اسلامی سرمایه‌هایی را برای اقتدار داریم که در سخنان امام(ره) و مقام معظم رهبری متجلی شده است. این سخنان منشاء اقتدار ما است که به یک فرهنگ تعلق دارد و انسان را در یک بـُعد متعالی در نظر می گیرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: این فرهنگ از آنجا که انسان را صاحب فطرت الهی می داند، می تواند منشاء قدرت باشد. این قدرتی که برای انقلاب اسلامی ایجاد شد، به دلیل مخاطب قرار دادن انسان ها به اعتبار فطرتشان بود و کاری که امام(ره) کرد این بود که فرهنگ دینی و اسلامی ما را به عمق فطرت انسان ها پیوند داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز منشاء قدرت جهانی انقلاب اسلامی و اقتدار ملی و منطقه ای ما ارزش های فرهنگی ما است، اظهار کرد: به عنوان مثال صداقت چیزی است که ما داریم و دشمنان ما ندارند. بنابراین فطرت بشر صداقت را می شناسد و می پذیرد.

وی اضافه کرد: رعایت حرمت انسان، احترام به کرامت افراد و عدالت از جمله ارزش ها و سرمایه های مهم ما است که امام(ره) نیز همواره بر آن تاکید داشتند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز غربی ها در مقابل اقتداری که ایران به برکت فطرت مذهبی و الهی دارد، به فکر افتادند تا با تحریم مذهب این قدرت را بشکنند. بنابراین گروه هایی همچون داعش و القاعده را راه می اندازند؛ چراکه فهمیده‌اند انگیزه مذهبی می تواند قدرت ایجاد کند پس یک چهره خشن را راه انداختند تا توازنی در مقابل حرکت پیش رونده انقلاب اسلامی در منطقه ایجاد کنند.

حدادعادل افزود: یکی از مصداق های انگیزه الهی در افراد، سردار شهید حسین همدانی است که در واقعیت به لحاظ مادی نیازی ندارد پس از بازنشستگی در سوریه باشد و خطر کند، اما به دلیل اینکه انگیزه مذهبی و معنوی دارد، در میدان حاضر می شود.

نماینده مردم تهران با اشاره به سخنان یکی از مقامات نظامی آمریکایی در مورد حکام مرتجع منطقه گفت: این مقام آمریکایی به سران مرتجع و عیاش منطقه می گوید شما هم باید از خودتان بگذرید و در میدان حضور پیدا کنید و صرف پول دادن و سلاح خریدن برای تروریست ها نمی‌توانید نتیجه بگیرید.

وی در ادامه جنگ نرم را راهبرد دشمن در مقابله با فرهنگ در انقلاب اسلامی به مثابه زیربنای قدرت دانست و توضیح داد: دشمن پس از جنگ تحمیلی به این نتیجه رسید که منشاء قدرت را تخریب کند و جنگ نرم بر اساس همین محاسبه آغاز شد و رهبر معظم انقلاب هم در سال های ابتدایی رهبری خودشان ما را به موضوع تهاجم فرهنگی ارجاع دادند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جنگ نرم مهمترین سلاح، بصیرت است؛ چراکه بصیرت باعث می شود که نرمی جنگ باعث غفلت نشود و بتوان با استفاده از آن پنجه فولادی را در زیر دستکش مخملی تشخیص داد.

https://haddadadel.ir/news/669-16-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.