تاریخ انتشار: 2 مهر 1394

حدادعادل از دانشگاه پکن بازدید کرد

حدادعادل که در رأس هیأتی از مجمع تشخیص مصلحت نظام به چین سفر کرده است با استقبال مسئولان دانشگاه پکن، ضمن بازدید، با اساتید و دانشجویان این دانشگاه دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل که در رأس هیأتی از مجمع تشخیص مصلحت نظام به چین سفر کرده است صبح روز پنج‌شنبه به وقت پکن با استقبال مسئولین دانشگاه پکن ضمن بازدید، با اساتید و دانشجویان این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این بازدید و جلسه که بیش از دو ساعت به طول انجامید ابتدا مسئولین دانشگاه پکن ضمن معرفی اساتید این دانشگاه به شرح فعالیت‌ها به ویژه در حوزه زبان فارسی و ایران‌شناسی پرداختند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی طی این جلسه ضمن ملاقات با اساتید و دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای زبان فارسی در چین به شرح وظایف و فعالیت‌های فرهنگستان و همچنین بنیاد سعدی پرداخت که با استقبال آنان همراه بود.

توضیح درباره اساتید زبان فارسی، واژه‌گزینی، چاپ کتب، گروه‌های تخصصی در حوزه زبان و ادبیات فارسی از دیگر مطالبی بود که حدادعادل به بیان آنها پرداخت.

در قسمتی از برنامه معاون دانشگاه پکن گزارش مفصلی از رشته‌ها، فعالیت‌ها و موقعیت این دانشگاه ارائه کرد.

گفتنی است صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواجی سفیر ایران در چین و جمعی از کارشناسان حدادعادل را در این برنامه همراهی کردند.

در پایان حدادعادل برخی از تألیفات خود را به کتابخانه و مسئول ارشد دانشگاه پکن اهدا کرد.

https://haddadadel.ir/news/660-24-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.