تاریخ انتشار: 8 شهریور 1394

در شرایط فعلی اقتصاد نیازمند الگوهایی چون میرمحمد صادقی هستیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز نیازمند الگوهایی از صاحبان سرمایه هستیم که مانند علاء میرمحمدصادقی با وجود فعالیت‌های اقتصادی منطبق بر قواعد اسلامی عمل کنند.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل در مراسم گرامیداشت فعالیت‌های نیکوکارانه و اقتصادی علاء میرمحمد صادقی از فعالان باسابقه بخش خصوصی در اتاق صنایع، معادن و بازرگانی ایران با اشاره به اینکه انتخاب الگو و معرفی کردن آن به جامعه عاملی تاثیرگذار برای تربیت اعضای اجتماع است، گفت: ما در طول انقلاب اسلامی از قشرهای مختلفی الگوهای بسیاری عرضه کرده‌ایم اما در مورد بازرگانان و تجار کمتر پیش آمده است که الگوی شاخصی را معرفی کرده باشیم و اهمیت تجلیل از میرمحمد صادقی این است که او را می‌توان به عنوان یک بازرگان نمونه از سوی انقلاب اسلامی معرفی کرد.

وی با توصیف شخصیت میرمحمد صادقی افزود: ایشان شخصیتی پنج ضلعی دارد. هم دیندار است، هم اهل مبارزه بوده، هم فعالیت‌های اقتصادی داشته است و هم در کارهای خیریه و تاسیس مدارس نقش به‌سزایی ایفا کرده است که مجموعه این ویژگی‌های شخصیتی از او الگویی مناسب به عنوان یک بازرگان نمونه می‌سازد.

حدادعادل در پایان گفت: با معرفی شخصیت‌هایی چون میرمحمد صادقی به جامعه می‌توانیم بگوییم که در جریان این انقلاب کسی هست که هم صاحب سرمایه است و هم منطبق بر قوانین اسلام رفتار می‌کند و این الگویی است که مانند او را در شرایط فعلی اقتصادی نیاز داریم.

https://haddadadel.ir/news/657-30-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.