تاریخ انتشار: 12 مرداد 1394

نگرانی آمریکا سلاح هسته‌ای نیست/ تبعات توافق مهمتر از توافق است

نماینده مردم تهران گفت: هدف غرب از تحریم ها به زانو درآوردن مردم ایران بود تا در مقابل نظام بایستند و لذا نگرانی آنها سلاح هسته ای نیست بلکه آنها با انقلاب و استکبار ستیزی ما مشکل دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی حداد عادل شامگاه یکشنبه در نشست خبری که با حضور بسیجیان در مکان حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد با تاکید بر اینکه اصل مسئله هسته ای بهانه ای بیش نیست ادامه داد: اختلاف آمریکا با ما ربطی به فعالیت های هسته ای نداشته و از همان هفته اولی که انقلابمان شروع شد آمریکائی ها دشمنی را با ما شروع کردند و دشمنی آنها با ما  هیچ گاه حقوق بشر یا آزادی و دموکراسی نبوده است بلکه منشاء اختلاف آنها اصل این انقلاب است.

حداد عادل تاکید کرد: در واقع نگرانی آمریکائی ها سلاح هسته ای نیست بلکه مسئله اساسی برای آنان این است که کشوری خودش را از زیر سلطه آمریکا خارج کرده است و در واقع این آمریکائی ها هستند که تحت تحریم ایران قرار گرفته اند و ما آنها را در این ۳۶ سال تحریم کرده ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مذاکرات هسته ای ابراز کرد: یک نکته در این قضیه این است که این مذاکرات بسیار مهم جلوه کرده است و من که هفتاد سال سن دارم در عمر خودم به یاد ندارم که بر سر یک موضوع قدرت های غربی به این اندازه اهتمام داشته باشند.

حداد عادل با بیان اینکه جنگ ها و معاهدات همیشه وجود داشته اند، ادامه داد: اما اینکه وزیر امور خارجه آمریکا که برای یک ساعت وقتش هفته ها قبل برنامه ریزی می کند ۱۶ یا هفده روز کار خود را رها کرده و از واشنگتن با پای شکسته به وین بیاید قابل تفسیر است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن وزرای خارجه فرانسه، انگلیس، آلمان، چین به همراه هیئت هایشان در این مذاکره حضور فعال داشتند و به این ترتیب پدیده ای که مربوط به یک کشور بود به یک پدیده جهانی تبدیل شد.

 

تحریم ۳۶ ساله آمریکا از سوی ایران

مشاور مقام معظم رهبری افزود: این توافق خیلی مفصل است و ابعاد سیاسی و اقتصادی و فنی و نیز حقوقی آن باید مورد بررسی قرار گیرد و یک مطلب روزنامه ای ساده نیست که بگوییم روشن و شفاف است بلکه  یک حقوقدان با تخصص خودش می تواند خدمت بزرگی انجام دهد و یک عبارت بود و نبودش می تواند میلیاردها دلار به نفع یا به ضرر جامعه باشد.

وی خاطر نشان کرد ما در طول ۳۶ سال سفارت آمریکا را در ایران تعطیل کرده ایم سر هیچ میز مذاکره ای ننشسته ایم و وجود آمریکا را نادیده گرفته ایم و در واقع این آمریکائی ها هستند که می خواهند تحریم خودشان را بشکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان بنیانگذار انقلاب گفت: بنا بر فرمایشات ایشان رابطه با آمریکا رابطه گرگ با میش است و نیز نگرانی اصلی آمریکا بیشتر از نفوذ ایران در کشور های منطقه و بیداری اسلامی و مسئله اسرائیل است.

حداد عادل تصریح کرد: ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست و در این رابطه سازمانهای اطلاعاتی نیز بارها اعلام کرده اند که هیچ اقدامی از جانب ایران که نشان دهنده گرایش ایران به سلاح هسته ای باشد مشاهده نشده است.

 

تحریم حربه استکبار پس از شکست در فتنه ۸۸

وی با اشاره به اینکه اقدامات آمریکا فقط بهانه بود افزود: به قول خودشان فلج کننده ترین تحریم ها را بر علیه ایران اعمال کردند آنها می خواستند مردم ایران از گرسنگی و قحطی به خیابان ها ریخته و شورش کنند و مقابل نظام بایستند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه به فتنه ۸۸ اشاره کرد و ادامه داد: بعد از آنکه غرب از تحول سیاسی در ایران نا امید شد و چند ماهی بعد از مهار فتنه به تحریم ها روی آوردند تا از این طریق انقلاب را از پای درآورند.

وی یادآور شد: رسانه ها چند ماهی بعد از فتنه هیاهو راه انداختند که ایران می خواهد سفیر سعودی را در آمریکا ترور کند و با غوغای خبری درباره ایران تمام فضا را متوجه این موضوع کردند و بلافاصله پرونده هسته ای ایران را به شورای امنیت برده و ذیل ماده هفت قرار دادند.

حداد عادل در ادامه افزود: در شرایط فعلی عده ای در داخل کشور اظهار کردند که ما دلواپس هستیم و عده ای دیگر آنها را مورد تمسخر قرار دادند و هو کردند و بعد از آن دلواپس بودن شد ابزاری سیاسی برای سرکوب یک عده.

وی با بیان اینکه دلواپس بودن یک چیز طبیعی است ابراز کرد: من از همان روزهای اول اعلام کردم که دلواپس هستم و دلواپس نبودن یک امر غیر طبیعی است و آنهایی که خونسرد هستند باید استدلال کنند که چرا دلواپس نیستند.

 

نگرانی از تبعات پس از توافق

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع توافق هسته ای و ابعاد تحریم و نیز محدودیت های هسته ای مهم است اما موضوع مهم تر از خود قطعنامه آثار بعدی آن است که غربی ها از این قطع نامه انتظار دارند.

حداد عادل افزود: همه آمریکائی ها و عده ای در داخل کشور می خواهند که این توافق وسیله ای باشد برای بزک کردن چهره آمریکا و برای من آن چیزی که دست کم  به اندازه خود قطعنامه اهمیت دارد خیالاتی است که غربی ها برای دوران پسا تحریم در نظر گرفته اند و آنها انتظار دارند این توافق وسیله ای شود برای بازگشت آنها به ایران.

وی با اشاره به اقدام برخی رسانه ها در ایجاد دو دستگی بین مردم ادامه داد: در چند ماه گذشته رسانه ها سعی کردند مردم را دو دسته کنند یک عده که علاقه به رفع تحریم و تعامل با جهان و حل مشکلات اقتصادی  و پیشرفت علاقه دارند و عده ای دیگر طرفدار جنگ هستند و می خواهند مردم فقیر باشند و با همه دنیا ستیزه کنند و این همان چیزی است که آمریکائی ها می خواهند.

نماینده مردم تهران با اشاره به نام گذاری امسال با عنوان همدلی و همزبانی از سوی رهبر انقلاب افزود: این اقدام با آینده نگری از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت و ایشان تاکید کردند که نباید اجازه دهیم دشمن در بین مردم دودستگی ایجاد کند.

حداد عادل به نگرانی های دوران پسا تحریم اشاره کرد و گفت: یکی از این نگرانی ها سیاسی است و همچنان که رهبر انقلاب در سخنرانی های عید فطر با منطقی ترین و محکم ترین بیان کارنامه سیاه آمریکا را برای مسلمانان و مردم آمریکا باز کردند و تاکید کردند که ما هرگز مبارزه با استکبار را کنار نمی گذاریم.

وی ادامه داد: نگرانی دیگری که وجود دارد آثار فرهنگی توافق است و آیا قرار است که بعد از این سبک زندگی آمریکائی دوباره به این کشور برگردد؟ و آیا باید یک عده وعده گشوده شدن شعبه های مک دونالد را در ایران بدهند؟ مساله این است که قبح زندگی به سبک آمریکائی از بین برود.

وی به کشورهای عرب منطقه اشاره کرد که روزی به هویت خود افتخار می کردند اما امروز آنها از زبان عربی هم فرار می کنند.

حداد عادل نگرانی اقتصادی را سومین نگرانی خواند و افزود: آیا باید اقتصاد  وابسته جانشین اقتصاد مقاومتی شود؟ مقاومتی که هنوز محقق نشده و حرفش زیاد زده می شود آیا بلافاصله بعد از این صحبت ها وزیر امر خارجه آلمان و نیز وزیر امور خارجه فرانسه به ایران می آیند و ما باید خوشحال باشیم؟

نماینده مردم تهران در مجلس به رفتار  گذشته فرانسه در قبال ایران پرداخت و ادامه داد:این کشور که همیشه نقش پلیس بد را بازی کرده است زشت ترین مواضع را علیه ایران داشته است و ما اکنون باید خوشحال باشیم که شرکت های اروپائی  به ایران می آیند؟ در حالی که اینها جای نگرانی دارد.

 

خود را در زمره دلواپسان می دانم

حداد عادل همچنین با بیان اینکه مسئله هسته ای موضوع پیچیده ای است و به ویژه در هفته های اخیر که برجام در وین اعلام شد بنده در جایی صحبت  و یا علنی انتقاد نکردم  افزود: البته این موضوع این به معنای این نیست که دغدغه آن را ندارم بلکه صریحا نیز اعلام کرده ام من از جمله دلواپسان هستم.

وی بیان کرد: من خودم را جزو دلواپسان می دانم و افرادی که خونسرد هستند باید استدلال کنند که چرا دلواپس نیستند.

حداد عادل ادامه داد: در همین رابطه بعد از اجتماع ما اجازه نمی دهیم در مشهد من در مدرسه فیضیه در جمع طلاب سخنران اصلی بودم اما با رسانه ها کمتر صحبت کرده ام به  این خاطر که  فرصت کم بوده است.

 

تاکید رهبر انقلاب بر ایجاد تشکل های فرهنگی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  خطاب به بسیجیان حاضر در این نشست گفت: نوع کار شما  کاری است که رهبری توصیه کرده اند و من به طرق مختلف از آیت الله خامنه ای شنیده ام که ایشان برای آینده انقلاب حلقه های فرهنگی بی هیاهو را از احزاب پر هیاهو بهتر و موثر تر می دانند.

وی افزود: البته اینطور نیست که ایشان با هر گونه تحزبی مخالف باشند بلکه برای ایشان آنچه مهم است کارهای فرهنگی و آگاهی بخش سیاسی انقلابی است که در همه شهر ها باید ایجاد شود.

حداد عادل ادامه داد: ۲ سال پیش آیت الله خامنه ای در سخنرانی نوروزی به جوانان توصیه کردند به کارهای فرهنگی و تشکل ها اهمیت بدهند چرا که ایشان معتقدند  قبل از انقلاب هم همین اجتماعات بی نام و نشان و بی هیاهوی تهران و شهرستان ها انقلاب را به ثمر رساندند.

وی با اشاره به بسیجیان حاضر در جلسه گفت: ما گردنه های سختی در انقلاب پیش رو داریم و انقلاب به شما نیاز دارد.

https://haddadadel.ir/news/652-03-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.