تاریخ انتشار: 9 تیر 1394

آمریکا منطقی رفتار کند جواب منطقی می گیرد

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: اگر آمریکا و کشورهای ۱+۵ در قبال این ملت منطقی عمل کنند، جوابی منطقی هم دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی حدادعادل شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های شهری منطقه هفت شهردارى مشهد که در سالن ورزشى شهید نامى برگزار شد، اظهار کرد: اگر آمریکا و کشورهای ۱+۵ درقبال این ملت منطقی عمل کنند، جوابی منطقی هم دریافت می کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواضع ما در مذاکرات بسیار روشن است بیان کرد: در این راستا خواهان توافقی هستیم که عزت، منافع ملی و حقوق ملت ما در آن رعایت شود.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تاکید کرد: اگر آمریکایی ها به دنبال آن هستند که به بهانه مذاکره راهی برای مداخله در امور ایران بیابند، به شدت در اشتباه هستند.

وی تصریح کرد : ملت ایران زیر بار چنین زیاده خواهی هایی نمی رود و آنان باید در این ۳۶ سال گذشته از انقلاب، ملت ایران و روحیه استقلال طلبی و آزادی خواهی آنان را شناخته باشند

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد جنایت هاى گروهک تروریستى داعش در منطقه هستیم که از سوی کشورهاى غربى و عربى حمایت هاى مالى لازم را دریافت مى کنند.

حداد عادل گفت: گروهک تروریستی داعش با پول های عربی و غربی شکل گرفته و این گروهک تروریستی هدفی به جز ایجاد تفرقه و ارایه چهره خشن از اسلام و مسلمانان در منطقه ندارد.

وى افزود: با توجه به شرایط و درگیرى هاى سیاسى و نظامى صورت گرفته در منطقه، مردم ایران باید قدر انقلاب اسلامى و تاثیر آن را در میان سایر کشور ها بدانند چرا که در حال حاضر اقدامات غیراسلامی و غیرانسانی زیادى توسط گروهک هاى تروریستى در آنها رخ مى دهد.

مشاور عالى مقام معظم رهبرى ادامه داد: در حالى امنیت در کشور ما حاکم است که در سایر کشورها از جمله کویت، گروهک تروریستی داعش در ماه رمضان دستور کشتار صادر کرده و برادران دینى ما را در مسجد به شهادت مى رساند.

وى با تاکید بر حفظ و حرکت در مسیر آرمان هاى امام راحل و شهیدان گفت: البته دشمن نیز فکر مى کند با ایجاد تحریم ها توانسته اقتصاد کشور را فلج کند اما ما خوشبختانه روزانه شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد در کشور هستیم.

وى با ابراز خرسندى از حضور در مراسم افتتاح چهار پروژه عمرانى منطقه هفت شهردارى مشهد اضافه کرد: در همین راستا بنده باید از شهردار منطقه، شورای شهر، شهرداری و نمایندگان مردم مشهد در مجلس که دست به دست هم داده و شعار همدلی و همزبانی را در عمل نشان دادند تشکر کنم.

وی با بیان اینکه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ از هر جهت با ویژگی های این شهر تناسب دارد، گفت: در حال حاضر نیز مشهد از نظر زیرساخت و امکانات شهری و فضای سبز و پاکیزگی از بهترین شهرهای ایران است.

وی تاکید کرد: در زمینه ارتقا خدمات مشهد با توجه به انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در ۲۰۱۷، نمایندگان مجلس پیگیری های لازم را انجام می دهند تا توزیع بودجه به نحو عاقلانه وعادلانه صورت گیرد.

حداد عادل با اشاره به سوابق کاری شهردار مشهد گفت: حضور و فعالیت شهردار مشهد در وزارت کشور موجب آشنایی ایشان با کارکرد و فعالیت هاى شوراها و شهرداری‌ها در سطح کشور شده بود که دولت جدید توفیق حضور وی را در مسئولیتی در تهران نداشت و شورای شهر مشهد با هوشمندی ایشان را به عنوان شهردار مشهد انتخاب کرد که نتیجه این انتخاب امروز روشن است.

https://haddadadel.ir/news/645-30-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.