تاریخ انتشار: 21 خرداد 1394

جوادی آملی مصداق واژه حکیم در فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرگزاریایسنا،‌ غلامعلی حداد عادل در چهارمین همایش طبیب روحانی بزرگداشت آیت الله جوادی آملی گفت:‌ نفس انتخاب عنوان طبیب روحانی معنایی دارد، وقتی دانشگاهی که درس آن مربوط به طب جسمانی است مراسمی با این عنوان برگزار می‌کند اعلام می‌کند که طب ابدان به تنهایی کافی نیست و مقصود ما از تربیت دانشگاهی وقتی حاصل می‌شود که علاوه بر موضوع دانش پزشکی با طب روحانی نیز آشنا شوند.

وی افزود: حکیم در فرهنگ ما کسی است که صاحب شخصیت معنوی ، دینی ،‌ عقلی،‌ عرفانی و اخلاقی است. متعبد و متفقه است. فیلسوف و عارف و متخلق به اخلاق است. در دوران معاصر ما بزرگانی مانند علامه طباطبایی و علامه جوادی آملی مصداق واژه حکیم در فرهنگ اسلامی هستند.

وی با اشاره به مفاهیم کتاب مفاتیح حیات آیت الله جوادی آملی گفت: در این کتاب به تعامل انسان با خود،‌ انسان با هم نوعان،‌ مردم و نظام اسلامی، انسان با حیوان و انسان با محیط زیست اشاره شده، این نوع نگرش به معارف دینی و اسلامی و اهل بیت (ع) کار جدیدی است، یکی از حصول بینش ایشان برقراری توازن و تلازم میان عقل و نقل است.

حداد عادل ادامه داد: من از روحیه خاص آیت الله جوادی آملی که در انقلاب ا سلامی امام را تنها نگذاشتند و روزی که انقلاب به پیروزی رسید ایشان احساس احتیاج کردند که وارد میدان مسئولیت شوند و همین طور از همراهی ایشان با مقام معظم رهبری سپاسگزاری می کنم، این روحیه انقلابی و مسئولیت شناسی زینتی برای معارف ایشان است.

https://haddadadel.ir/news/643-11-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.