تاریخ انتشار: 16 خرداد 1394

مردم ورامین در فتنه ۸۸ نشان دادند که فرزندان خلف کفن‌پوشان ۱۵ خرداد هستند

مشاور عالی مقام معظم رهبری در جمع راهپیمایان ۱۵ خرداد ورامین گفت: مردم ورامین در فتنه ۸۸ نشان دادند که فرزندان خلف کفن‌پوشان ۱۵ خرداد هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل که به‌مناسبت سالروز قیام ۱۵ خرداد ۴۲ قبل از خطبه‌های نماز جمعه و در جمع راهپیمایان ورامین سخن می‌گفت با  اشاره به مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار داشت: نیمه شعبان، ۱۴ و ۱۵ خرداد مناسبت‌های بسیار مهم و مرتبط با دین ما هستند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شما مردم ورامین به یاد ۵۲ سال پیش دوباره اجتماع و راهپیمایی کردید، بنده در سال ۴۲ دانش‌آموز سال آخر دبیرستان و ۱۸ ساله بودم و در بخشی از وقایع ۱۵ خرداد تهران حضور داشتم، یکی از خاطرات برجا مانده در ذهن بنده حضور قهرمانانه و مومنانه مردم ورامین بود که همه مردم تهران و سراسر ایران از آن مطلع شدند.

حداد عادل سپس به ماندگاری نام ورامین در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: شما مردم وارثان این سرمایه ارزشمند هستید، بنده به شما تبریک می‌گویم که چنین امتحان موفقی را دادید، باید خدا را شکر کنیم که خون به ناحق ریخته شده شهدای ما و شما در ۱۵ خرداد ۴۲ هدر نرفت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در جمع راهپیمایان ۱۵ خرداد ورامین گفت: مردم ورامین در فتنه ۸۸ نشان دادند که فرزندان خلف کفن‌پوشان ۱۵ خرداد هستند.

حدادعادل عنوان کرد: تا سال ۵۷ تصور بود که رژیم مردم را سرکوب کرد و عده‌ای را کشت و پایه‌های حکومت خود را مستحکم کرد اما امروز بعد از ۵۲ سال باید خدا را شکر کنیم که آن مجاهدت‌ها و سختی‌ها بی‌ثمر نماند و این انقلاب به پیروزی رسید و کشور جمهوری اسلامی با استقلال و دیانت خود چشم و چراغ جهان اسلام شد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: در این ۵۲ سال که از ۱۵ خرداد ۴۲ گذشت ما ۲۶ سال همراه امام و ۲۶ سال بعد از امام(ره) بودیم، از قضا ارتحال امام هم در ۱۴ خرداد واقع شد و بنابراین ۱۵ خرداد نیز همراه با نام امام و متعلق به امام بود، دیروز در ۲۶ امین سالگرد امام(ره)، مقام معظم رهبری موضوع سخن را تحریف امام قرار دادند.

 

رهبر انقلاب نگران تحریف شخصیت واقعی امام راحل هستنند

وی افزود: رهبری صحبت مفصل و عمیقی درباره تحریف امام کردند و معلوم بود نگرانند که کسانی چهره‌ای از امام (ره) تصویر کنند که با چهره واقعی امام متفاوت باشد، ایشان اصول فکر امام را تصویر کردند، امروز در همان زمینه تحت عنوان میراث امام می‌خواهم عرایضی بیان کنم.

حداد عادل عنوان کرد: رابطه ملت ما با امام چنین رابطه‌ای بود، ملت امام را به منزله یک پدر دلسوز امین می‌شناخت و امام هم مانند فرزندان خود به ملت نگاه می‌کردند، حال این پدر از میان ما رفته، میراثی که بر جا گذاشته چیست؟

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی میراث امام است که باید قدر آن را بدانیم، مهم‌ترین میراث امام برای مردم ما حکومت دینی است، امام حکومت دینی در ایران تاسیس کردند، امام سیاست را با دین همراه کردند و همان سخن شهید مدرس را که گفته بود سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است عملی کردند.

حداد عادل تصریح کرد: امام به ما فهماندند دین فقط یک رابطه شخصی نیست، دین جنبه اجتماعی دارد و مهم‌ترین بخش دین به مسائل جامعه می‌پردازد، امام انقلابی کرد تا جامعه بر اساس اعتقاد به خدا، دین‌داری و احکام دینی اداره شود، امام در واقع با این برنامه بر جدایی دین از سیاست خط بطلان کشید.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: اوضاع عراق و یمن را ببینید، مردم یمن بیش از ۷۰ روز است که زیر بمباران هواپیماهای رژیم آمریکایی عربستان سعودی هستند گناهشان چه بوده است، مردم یمن چه گناهی دارند، این حکام ظالم اجازه نمی‌دهند حتی دارو و مواد غذایی به این مردم مظلوم برسد.

 

دین بدون حکومت دینی ناقص است

وی گفت: آن وقت مقامات کاخ سفید و سران اروپایی این کشتار را تایید می‌کنند، امام در این دنیا حکومت دینی برپا کرد تا حاکم خود را در برابر خدا مسئول بداند و ظلم نکند، امام ذهن ما را پیش برد و تکامل بخشید، امام با رفتار خود به ما فهماند که دین حکومت دارد، دین بدون حکومت دینی ناقص است.

این مسئول ادامه داد: حرکت امام ادامه حرکت خاندان پیامبر(ص) بود، مگر نه اینکه روز اول که پیامبر(ص) به مدینه وارد شد و مسجد ساخت آن مسجد را مرکز اداره جامعه کرد و حکومت ایجاد کرد، مگر نه اینکه ائمه ما همه در راه برپایی حکومت اسلامی با غاصبان حکومت جنگیدند و به شهادت رسیدند، کار امام دقیقا در ادامه حرکت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بود.

حداد عادل تصریح کرد: مهم‌ترین میراث فکری و عملی امام ولایت فقیه بود، ولایت فقیه ستون خیمه انقلاب و حقیقتی برای نسل‌های بعد در این کشور بوده است.

وی عنوان کرد: جنبه دیگر میراث امام راحل استقلال کشور بود، استقلال کشور از نکات اصلی اندیشه امام بود، امام کاری کرد که مردم ایران خود سرنوشت خود را در دست بگیرند، بله در افسانه‌ها ما می‌خوانیم کاوه آهنگری بود و مردم هم وی را در برابر ضحاک حمایت کردند، نمی‌گوییم دروغ است اما بسیار دور است، اما در تاریخ خود می‌خوانیم که یک خانی که مزدوران، پول و اسب زیادی داشته قدرت را با کشتار مردم ایجاد می‌کرده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری اضافه کرد: این ساز و کار تشکیل حکومت در ایران بوده است، چیزی که در این میان غایب بوده حضور، تصمیم و نقش مردم بوده است، یعنی هیچ وقت مردم در تعیین حاکم دخالتی نداشتند، این حکومت آخری که از همه بدتر هم بود به هیچ قبیله‌ای تعلق نداشت و با پشتیبانی خارجی بر این ملت حکومت می‌کرد.

وی گفت: حکومت منحوس از بیخ و بن به دست خارجی‌ها بنا شد اما امام آمدند و مردم را دعوت به تعیین سرنوشت خود کردند، امام مردم را دعوت کردند و آنها به صحنه آمده و در ۱۲ فروردین ۵۸ به جمهوری اسلامی رای دادند.

حداد عادل تصریح کرد: نتیجه انقلاب اسلامی این بود که برای ایران در تهران تصمیم‌گیری می‌شود نه در کشورهای خارجی و این نمونه میراث بزرگ امام بود، امام به اندازه‌ای غیرت ملی و حس استقلال طلبی داشتند که ذائقه ایشان از ذلت شاه در برابر رئیس جمهور آمریکا تلخ شد، خاطرات رجال فاسد پهلوی را بخوانید و ببینید رژیم صهیونیستی چقدر در کشور ما حضور داشته و این‌ها نوکری آمریکا و انگلیس را می‌کردند.

 

ملت وفاداری خود را نسبت به امام با اطاعت از رهبری نشان داده است

نماینده مردم تهران، ری و شیرانات در مجلس گفت: امروز ۲۶ سال از ارتحال امام گذشته و مردم ایران از میراث امام به خوبی پاسداری و نگهبانی کرده‌اند، باید خدا را شکر کنیم که میراث امام را ضایع نکردیم، ملت وفاداری خود را نسبت به امام با اطاعت از رهبری نشان داده است.

این مسئول با اشاره به استقلال ملت، مجلس، دولت و قوه قضاییه عنوان کرد: همه به خوبی می‌دانند رمز قدرت ما وحدت ما و رمز وحدت ما پیروی از ولی‌فقیه زمان ما است، اطاعت ما از رهبری در عین حال که جنبه دینی دارد یک اطاعت کورکورانه نیز نیست، رهبری برای دیدگاه‌های خود استدلال می‌کنند، دلیل می‌آورند، منطق عرضه می‌کنند و ما را به عدالت دعوت می‌کنند.

وی افزود: مردم حرف‌های رهبری را می‌فهمند و اطاعت می‌کنند و امام را دوست داشتند و رهبری را دوست دارند، یعنی ولایت فقیه هم عقلانی است، هم اطاعت است و هم محبت است، در فتنه ۸۸ یادتان هست روزی که مردم متوجه شدند که قضیه دیگر اعتراض به انتخابات نیست و اصل نظام و اصل ولایت فقیه مطرح است به خیابان‌ها ریختند که ما حضور غیرتمندانه شما را نیز داشتیم.

حداد عادل گفت: شما ورامینی‌ها در این ۲۶ سال به‌ویژه در جریان فتنه ۸۸ اثبات کردید که فرزندان خلف همان پدرانی هستید که ۵۲ سال پیش در ۱۵ خرداد به صحنه آمدند و شهید شدند، ما مردم باید بدانیم هرچه جمهوری اسلامی دوام بیشتر پیدا می‌کند دشمنی دشمنان با این نظام بیشتر می‌شود.

وی گفت: شما به خوبی می‌دانید انقلاب یک اتفاقی نبود که ۳۶ سال پیش در کشور بیفتد و تمام شود، انقلاب دائما نیاز به حضور مردم دارد، نسل آینده باید انقلابی‌تر از نسل قبل باشد، دشمن برای نسل آینده سرمایه‌گذاری کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به گفتمان‌ها و رهنمودهای رهبری توجه کنیم، از جمله مباحث مهم امروز مسئله هسته‌ای است که رهبری مرتبا مردم را آگاهی می‌دهند، رهبری مرتبا تذکر می‌دهند که به طرف مقابل خوشبین نیستیم، رهبری اعتماد خود را به تیم مذاکره کننده بیان می‌کنند و مرتبا نیز هشدار می‌دهند که فریب لبخند دشمن را نخورند.

حداد عادل در پایان گفت: مردم عزیز و شهیدپرور و انقلابی که سهیم در پیروزی انقلاب هستید، قدر این نظام را بدانید که می‌دانید تا این انقلاب هر روز بیش از پیش جهان را روشن‌تر کند.

https://haddadadel.ir/news/642-06-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.