تاریخ انتشار: 3 خرداد 1394

نباید اجازه داد خاطره‌های دفاع مقدس از ذهن نسل آینده حذف شود

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: همواره باید نگران کمرنگ شدن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه بود و برای رخ ندادن این اتفاق باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در نخستین کنگره جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی  که در سالن سیدالشهدای میدان هفت تیر برگزار شد با اشاره به جایگاه و شأن جانبازان گفت: حضور این جمع در اینجا شاید تذکری برای امثال من باشد که بدانیم اگر امروز در مجلس وکیل مردم هستیم در نتیجه فداکاری‌ها و مجاهدت‌های جانبازان عزیز است.

وی ادامه داد: من قصد داشتم مطلبی در شأن شما جانبازان بگویم اما همه به یاد داریم امام در دیدار با جانبازان گفتند شما جانبازان در پیش خدا برای ایمانتان سند دارید ولی من ندارم.

حدادعادل افزود: ما باید شما عزیزان را دائماً پیش چشم خود داشته باشیم و کم توانی شما نشانه توانایی ملت ما و وجود شما نشانه بزرگی امت اسلام است و این عصایی که به دست شماست و به آن تکیه کرده‌اید به معنای استقلال کشور و عدم تکیه به بیگانگان است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس حضور جانبازان در جامعه را یادآور شهدا خواند و افزود: وقتی مردم شما را می‌بینند در ذهن خود مجسم می‌کنند که شما یادآور دوران دفاع مقدس و معنویتی که در آن دوران در جامعه ما موج می‌زد هستید؛ آن معنویت بسیاری از افراد جامعه را به طور طبیعی به سمت مراعات هنجارها واداشته بود.

وی ادامه داد: شما جانبازان در حال تحمل یک درد و رنج مداوم هستید و این شکستگی شما به ۱۰۰هزار درستی و سالمی می‌ارزد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکل‌گیری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی افزود: شما یک تشکل معنوی و الهی از کسانی که اخلاص را به اثبات رسانده‌اند ایجاد نموده‌اید و مجلس شورای اسلامی همواره به حضور جانبازان مفتخر بوده و آنها سندی برای حفاظت نمایندگان از انقلاب هستند.

حدادعادل گذشت زمان از دفاع مقدس و احتمال فراموشی برخی خاطرات آن دوران از ذهن نسل آینده را یادآور شد و تصریح کرد: هرچه از دفاع مقدس می‌گذرد اطلاعات نسل جدید از دفاع مقدس کمتر می‌شود و گذشت زمان به طور طبیعی خاطره جبهه را در ذهن نسل جدید کمتر می‌‌کند.

وی اضافه کرد: نباید اجازه داد خاطره‌های دفاع مقدس از ذهن نسل آینده حذف شود و باید همیشه نگران این موضوع بود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: برای جلوگیری از فراموشی خاطرات دفاع مقدس باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد که یکی از ظرفیت‌های موجود استفاده از جایگاه جانبازان است و شما باید این مجموعه را از طریق یک تشکل در خدمت انقلاب اسلامی در بیاورید و اگر شما این کار را نکنید عده دیگری که شهید نداده‌اند چنین تشکل‌هایی را به وجود می‌آورند.

حدادعادل در پایان تصریح کرد: به وجود آوردن تشکل‌هایی نظیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نشان‌دهنده توجه به همین واقعیت یعنی جلوگیری از فراموشی دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت‌هاست.

https://haddadadel.ir/news/638-24-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.