تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1394

شهادت شهید رحیمی گواهی بر مظلومیت انقلاب اسلامی است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: شهادت افرادی همانند شهید رحیمی گواهی بر مظلومیت انقلاب اسلامی ایران هستند و ما وظیفه داریم از آنان تکریم کرده،‌ به شناخت آنها اقدام کنیم و راه آنها را ادامه دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب شرح زندگی شهید رحیمی با عنوان «رسول مولتان» شامل شرح زندگی این شهید عصر چهارشنبه  با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمد حسین صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین یکتا، علیرضا قزوه، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری و همسر شهید رحیمی در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

دکتر حداد عادل در ابتدای این برنامه در سخنانی گفت: اسلام در ابتدای ظهور در مناطقی دورتر از مکه و مدینه همانند ایران، افغانستان و پاکستان و حتی چین گسترش پیدا کرد. وقتی فکر می‌کنیم که در آن زمان چه افرادی بودند که از مکه و مدینه به نقاط دوردست جهان سفر می‌کردند و دین اسلام را ترویج می‌کردند تعجب می‌کنیم. ولی متاسفانه در تاریخ اسمی از آنها به میان نیامده، هیچ کس نمی‌گوید که چه کسی اسلام را به بخارا آورده این بخش از تاریخ مسکوت مانده است.

وی افزود: این افرادی که با سفر خود به نقاط دوردست جهان اسلام را ترویج کردند بزرگان گمنامی بودند که کاری کارستان کردند. امثال این افراد شهدایی هستند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیام این انقلاب را در سفرهای خود به نقاط مختلف جهان به گوش جهانیان رساندند.

حداد عادل ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران می‌تواند الگویی بسیار خوب برای انقلاب‌های مردمی کشورهای اسلامی باشد. در زمان ما جوانان بهترین الگو برای انقلاب را انقلاب‌های کمونیستی و مارکسیستی می‌دانستند اما انقلاب اسلامی ایران الگویی از بیرون ندادشت بلکه خود الگوی سایر انقلاب شد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک خیزش مسالمت‌آمیزی بود که مبنای اسلام اساس حرکت آن بود. از ابتدای انقلاب دشمنان نظام اسلامی همواره سعی می‌کردند تا مانع از گسترش و سرایت آن به سایر کشورها شوند. آنها سعی کردند انقلاب اسلامی را تبدیل به جنگ شیعه و سنی کنند این در حالی بود که انقلاب اسلامی حرکتی در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب است. ترفند دشمنان انقلاب این بوده و هست که انقلاب اسلامی ایران را انقلابی شیعی در برابر اهل سنت معرفی کنند.

وی ادامه داد: این جریانی که دشمنان ضد انقلاب اسلامی در طول تاریخ آن را دنبال کردند امروز قوت گرفته و به اسم طالبان، القاعده، داعش و در این ماه‌های اخیر جنگ یمن خود را نشان داده  است.

حدادعادل تصریح کرد: کتاب شرح زندگی شهید رحیمی یا همان کتاب «رسول مولتان» که امروز رو نمایی می‌شود به همت همسر او به نگارش درآمده و می‌توان آن شهید بزرگوار را یکی از شهدای انقلاب اسلامی در آن سوی مرزها دانست.

این نماینده مجلس ادامه داد: شهادت افرادی همانند شهید رحیمی گواهی بر مظلومیت انقلاب اسلامی ایران هستند و ما وظیفه داریم از آنان تکریم کرده، ‌به شناخت آنها اقدام کنیم و راه آنها را ادامه دهیم.

حداد عادل در پایان گفت: امیدوارم انقلاب اسلامی به اهدافی که توسط امام و شهیدان تعریف شده برسد تا  خون‌های به ناحق ریخته شده جوانان این مرز و بوم به هدر نرود.

https://haddadadel.ir/news/635-14-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.