تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1394

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب مایه دلگرمی است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه، یک برکت است و ایشان به عنوان یک کتابخوان به نمایشگاه می آیند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۱اردیبهشت با حضور در مصلی امام خمینی(ره) به بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخت.

حدادعادل در ابتدا در بخش تشریفات نمایشگاه حاضر شد و به دیدار و گفتگو با سید عباس صالحی رئیس نمایشگاه پرداخت. وی سپس با حضور در فضای شبستان مصلی به بازدید از غرفه ناشران عمومی کشور پرداخته و وارد غرفه ناشرانی چون سروش، هرمس و… شد.

وی در بخشی از این بازدید، درباره خبر قطعی شدن بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه امسال کتاب تهران گفت: این یک برکت و حرکت است.ایشان به عنوان رهبر کشور و یک کتاب شناس و کتابخوان دایمی و صاحب نظر در عرصه فرهنگ، به نمایشگاه می‌آیند که در این صورت هم با مشکلات بازار نشر کشور به طور عینی آشنا می‌شوند و این بازدید، فرصتی است تا برخی از ناشران نیز به خدمت ایشان برسند. از طرف دیگر، ایشان هم راهنمایی هایی خواهند کرد. به هر حال حضور ایشان مایه دلگرمی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی کتاب های نمایشگاه گفت: نمی توانم این کار را بکنم، چون تازه به نمایشگاه آمده ام و آن قدر خبرنگار بوده که کتاب ندیده ام. در همین مدتی که آمده ام، با وفور نعمت خبرنگار روبرو بوده‌ام.

رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره این که آیا برای حضور در نمایشگاه، فهرست خرید کتاب تهیه می‌کند یا خیر، گفت: بله ولی این کار را در طول سال انجام می دهم؛ هم برای منزل هم برای کتابخانه فرهنگستان.

وی افزود: حدود ۶ماه قبل از نمایشگاه، نام کتاب ها را یادداشت کرده و آن ها را در نمایشگاه تهیه می کنیم. برای مطالعه رمان و داستان فرصت زیادی ندارم اما گاهی آثار داستانی مهم مربوط به دفاع مقدس را تهیه کرده و می خوانم.

https://haddadadel.ir/news/634-11-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.