تاریخ انتشار: 30 آبان 1389

انصراف یونسکو از همایش روز فلسفه ضعف سیاسی آن را نشان داد

دکتر حداد عادل رییس همایش بین‌المللی روز جهانی فلسفه در ایران، انصراف یونسکو از برگزاری این همایش را ناشی از ضعف سیاسی آن در برابر فشارهای سیاسی عنوان و آن را محکوم کرد.

دکتر حداد عادل روز یکشنبه در حاشیه همایش بین المللی فلسفه که به مناسبت روز جهانی فلسفه در ایران برگزار شد گفت: یونسکو با این اقدام ضعف خود را در مقابل فشارهای سیاسی نشان داد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر بود یونسکو به جای این اقدام، قوت خود را نشان می داد و تسلیم فشارهای سیاسی نمی شد.
وی تصریح کرد: انصراف یونسکو از برگزاری همایش بین المللی فلسفه در ایران را غیرمنطقی می دانیم و آن را محکوم می کنیم.

دکتر حدادعادل با بیان اینکه یونسکو اعلام کرده بود با برگزاری این همایش در ایران موافق است، توضیح داد: معاون یونسکو یک ماه پیش به ایران سفر و با ما گفت و گو کرده بود و مشکلی در این زمینه وجود نداشت؛ اما فشارهای سیاسی خارجی، این سازمان را مجبور کرد، به رغم تعهد خود اعلام انصراف کند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما از این اعلام انصراف نگران نشدیم، کار خود را ادامه دادیم و همایش را برگزار کردیم؛ تعداد میهمانان نیز بیشتر از تعداد اولیه آنان است.

وی با بیان اینکه همایش با رونق کامل درحال برگزاری است،‌ افزود: ازدحام جمعیت به حدی است که مدعوین برای شنیدن سخنرانی ها در سالن همایش سرپا ایستاده اند.

رئیس همایش بین‌المللی فلسفه در ایران گفت: این همایش با ۱۴ نشست تخصصی همچون فلسفه و سیاست، فلسفه و هنر، فلسفه و علم و صنعت،‌ فلسفه و اخلاق، فلسفه و کودکان،‌ فلسفه و محیط زیست، فلسفه و زندگی روزمره، فلسفه و گردشگری و فلسفه و امور عمومی درحال برگزاری است.

همایش بین المللی فلسفه سی ام آبان ماه با حضور استادان فلسفه از ایران و سایر کشورها در کتابخانه ملی ایران گشایش یافت.

این همایش تا دوم آذرماه ادامه می یابد.

https://haddadadel.ir/news/63-21-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.