تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1394

محیط ‌‌زیست ایران شرایط خوبی ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌ محیط‌‌زیست ایران شرایط خوبی ندارد و دولت و قوه‌ قضائیه باید از تخلف در حوزه محیط ‌زیست جلوگیری کنند.

دکتر حدادعادل در حاشیه مراسم روز زمین پاک در جاجرود در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص مراسم امروز و نقش فرهنگ‌سازی در بهبود اوضاع محیط‌زیست، اظهار داشت: متأسفانه محیط‌زیست در کشورمان شرایط خوبی ندارد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در ۱۷ اسفندماه پارسال هشدار جدی دادند و این باید برای همه ما محرکی باشد که توجه بیشتری به محیط‌زیست داشته باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: امروز نیز به مناسبت روز زمین پاک، یک فعالیت نمادین برای جمع‌آوری زباله صورت می‌گیرد، اما برنامه امروز به معنای این نباید باشد که یک سال محیط‌زیست را آلوده و یک روز به صورت نمایشی و فرمایشی اقدام به پاک‌سازی کنیم و باید این فرهنگ عمومی شود تا محیط‌زیست را از خطر آلودگی نجات دهیم.

حدادعادل در خصوص مقطعی و نمادین بودن این اقدام نیز گفت: باید آموزش و پرورش دانش‌آموزان را به‌گونه‌ای آموزش دهد که نسل آینده به محیط‌زیست خود اهمیت دهد و مراعات پاکیزه بودن محیط اطراف خود را داشته باشند.

وی افزود: دولت و قوه‌قضاییه نیز باید با دلسوزی و مراقبت از تخلف در حوزه محیط‌زیست جلوگیری کنند؛ همچنین مجلس باید اگر خلأ قانونی در این خصوص وجود دارد، با قانون‌گذاری آن را رفع کند.

حدادعادل گفت: باید به طور کلی نهضتی ملی برای حفاظت از محیط‌زیست در ایران به وجود بیاید.

مراسم روز زمین پاک با حضور حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در جاجرود برگزار شد.

در این مراسم فرماندار شهرستان پردیس و مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران حضور داشتند و به همت دهیاری و بخشداری جاجرود و همچنین سازمان حفاظت از محیط‌زیست، فعالیت‌های خوبی صورت گرفت.

https://haddadadel.ir/news/archive/629-25-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.