تاریخ انتشار: 7 اسفند 1393

استقلال سیاسی کشور مرهون بصیرت مردم است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاهی گذرا به رویدادهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشخص می شود که استقلال سیاسی کشور با بصیرت سیاسی مردم ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا دکتر حداد عادل عصر چهارشنبه در همایش بصیرت سیاسی در پرتو اصولگرایی در بوشهر افزود: این بصیرت سیاسی حاصل تلاش های رهبر معظم انقلاب است که به عنوان یک گفتمان در سال های اخیر آن را در جامعه رواج داده اند.

وی اضافه کرد: ترجیح منفعت پایدار بر سودهای های زودگذر از شاخص های انسان با بصیرت است و فردی که بصیرت دارد می تواند بدون این که تحت تاثیر فضای تبلیغاتی کاذب قرار گیرد رجال را با معیار حق مورد سنجش قرار دهد.

حداد عادل اظهار کرد: تعریف مقام معظم رهبری از بصیرت این است که انسان دارای بصیرت به راحتی فریب نمی خورد، فراموش کار و کم حافظه نیست و دارای قدرت تجزیه و تحلیل است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره این که انقلاب مشروطیت توسط روحانیت پایه گذاری شد، گفت: اما به دلیل نبود بصیرت در بین خواص آن دوره یک روحانی که بدنبال مشروطه مشروعه بود، اعدام می شود، در حالی که مردم در پای چوبه دار او کف می زدند که این بی بصیرتی پس از ۱۴ سال منجر به ظهور یک قلدری به نام رضا خان شد.

وی بیان کرد: در تاریخ صدر اسلام نیز نمونه ای از این بی بصیرتی دیده شد و درحالی که حضرت علی ( ع ) در جنگ صفین برای رسیدن به پیروزی راه اندکی داشت، همین خواص بی بصیرت تسلیم فریب و نیرنگ دشمن شدند.

حداد عادل اضافه کرد: در دنیای کنونی نیز عده ای به نام اسلام از افغانستان، پاکستان، چچن، سومالی و بخش هایی از اروپا با ریش های بلند برای به اصطلاح جهاد در کسوت گروه داعش به سوریه می روند و مسلمانان را می کشند در حالی که اسرائیل در تاریکی نشسته و آن ها را یک گنج بی بدیل برای خود می داند.

وی ادامه داد: این نوع مسلمان کشی نشان دهنده بی بصیرتی است که در داعش بوجود آمده است.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به بی بصیرتی عده ای در فتنه ۸۸ گفت: یک عده ای برای دو روز قدرت دنیوی نظام جمهوری اسلامی ایران را بدون هیچ استدلال و سندی متهم به تقلب در انتخابات کردند و بهانه های بی شماری علیه جمهوری اسلامی به دست مخالفان نظام دادند.

وی اظهار کرد: کسانی هم که در انتخابات می فهمند اگر تعدد نامزدها باشد، شکست می خوردند اما باز هم لجاجت می کنند و هرچه به آن ها گفته می شود که واقعیت چیست اما قبول نمی کنند و وقتی هم که نتیجه انتخابات معلوم شد آن زمان هر کدام، دیگری را متهم می کند که در نهایت دودش به چشم همه می رود.

نماینده تهران در مجلس گفت: ریشه بصیرت ایمان، دوری از هوای نفس و اجتناب از حرام خواری و فوائد بصیرت این است که مانند چراغ راه راست را به انسان نشان می دهد.

حداد عادل اظهار کرد: امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری در منطقه است که چراغ ایمان را روشن کرده و بر اندیشه جدایی دین از سیاست خط بطلان کشیده است.

وی افزود: این عظمت و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه با توپ و اسلحه و ترور و توطئه ایجاد نشده است بلکه به دلیل صداقتش در انتقال پیام اسلام راستین بوده است.

نماینده مردم تهران درمجلس با بیان این که هم اینک درجنگ اقتصادی هستیم، گفت: همان طور که در هشت سال جنگ تحمیلی انواع فشارها را تحمل کردیم امروز نیز با ایستادگی در برابر این جنگ اقتصادی، انتظارات رهبری را با برنامه های اقتصاد مقاومتی تامین می کنیم و با بصیرت پیروز خواهیم بود.

وی مسیر پیروزی نظام را ایمان به خدا، وحدت مردم و اطاعت از رهبری دانست و افزود: دشمنان نظام با درک این سه شاخص با ایجاد ۱۳۰ کانال ماهواره ای بدنبال بی ایمان کردن مردم، تزلزل بین خانواده های ایرانی و افزایش فساد اخلاقی در جامعه هستند.

حداد عادل یاد آور شد: سعی ما درمجلس شورای اسلامی حرکت درمسیر مقام معظم رهبری است و هر گونه انتقاد و حمایت از دولت را در این چارچوب می دانیم.

وی افزود : اصولگرایی را در این می بینیم که دست به دست هم و با ایمان به خدا و اتحاد پشت سر رهبری حرکت کنیم.

https://haddadadel.ir/news/618-26-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.