تاریخ انتشار: 18 بهمن 1393

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از حرکت عاشوراست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری سالگرد دهه فجر امری واجب است، گفت: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از حرکت عاشوراست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، ‌غلامعلی حداد عادل ‌در مسجد فاطمیه این شهر با تبریک فرارسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ملت همیشه در صحنه و شریف ایران اظهار کرد: برگزاری سالگرد دهه فجر امری واجب است، همان طور که دهه عاشورا به خونخواهی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام امری واجب به شمار می‌آید.

وی افزود: همان گونه که از کودکی با فرهنگ عاشورا آشنا شده‌ایم امروزه نیز باید کودکانمان را با دهه فجر آشنا سازیم تا این یاد و خاطره سینه به سینه به نسل‌های بعد انتقال یابد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نشأت گرفته از حرکت عاشوراست تصریح کرد: امام خمینی(ره) حرکت خود را با الهام از حرکت امام حسین علیه‌السلام آغاز کرد.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره دهه فجر باید تبدیل به یک سنت شود، به تدوین اولین شعار مردم در انقلاب ۵۷ (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) پرداخت و گفت: با مراجعه و مطالعه اسناد تاریخ بعد از سی و شش سال خواهیم فهمید این شعار در کشور ما چقدر تحقق یافته است.

حداد عادل با تأکید بر اینکه شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ حرف دل مردم بود، ادامه داد: مردم در آن زمان ظلم و ستم ۵۰ هزار مستشار آمریکایی و وابسته بودن مملکت به بیگانگان را به خوبی درک می‌کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه حداقل ۲۰۰ سال بود که استعمار برای سرنوشت کشور ما تعیین تکلیف می‌کرد، بیان داشت: اگر به تاریخ و به داستان مرگ امیرکبیر مراجعه کنیم، خواهیم فهمید که استعمار انگلیس موجب کشته شدن وی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نه تنها شاه بلکه نمایندگان مجلس نیز توسط سفارت انگلیس تعیین می‌شدند، اظهار کرد: در داستان صنعت ملی شدن نفت، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تلاش کردند که دولت وقت را زیر فشار قرار دهند تا جلوی این کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب نه استقلال سیاسی، نه استقلال فرهنگی، نه استقلال اقتصادی، نه استقلال علمی در کشور بود، اضافه کرد: رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ایران (ساواک) توسط آمریکایی‌ها تعیین می‌شد.

حداد عادل به جنگ شش روزه اعراب با اسرائیل در سال ۱۹۶۷ میلادی که موجب از دست دادن بیت‌المقدس شد، اشاره کرد و ادامه داد: بعد از آن شکست، اعراب نفت اسرائیل را قطع کردند، اما حکومت ستم‌شاهی در صدد کمک به رژیم اشغالگر قدس برآمد.

وی خاطر نشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) موجب بازگشت دوباره استقلال به کشور شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: انقلاب اسلامی اجازه دخالت ابرقدرت‌ها در امور کشورمان را نداد و امروزه ایران آزادانه در تمامی عرصه‌های بین‌المللی تصمیم‌گیری می‌کند.

وی مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ در مقابل ظلمی که صهیونیست‌ها امروزه به مسلمانان فلسطینی می‌کنند، امنیت اسرائیل تأمین نمی‌شود و حتی روزبه‌روز این رژیم اشغالگر ناامن‌تر از گذشته می‌شود.

حداد عادل گفت: با توجه به اینکه دشمنان امروزه وانمود می‌کنند تحریم‌ها ایران را تحت ‌تأثیر قرار داده، اما باید بدانند به برکت همین عزت و استقلال، هر ساله به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر توسط تلاش و کوشش دانشمندان ایرانی ماهواره به فضا پرتاب می‌شود.

وی با بیان اینکه نه تنها در علوم فضایی بلکه در سایر علوم از همه کشورهای اسلامی جلوتریم، افزود: اگر در کشور ما استقلال وجود نداشت، در این چند سالی که استعمار به بهانه هسته‌ای ما را زیر فشار تحریم‌ها قرار داده، اگر هر کدام از کشورهای همسایه بودند، نمی‌توانستند بیشتر از دو ماه دوام بیاورند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: امروزه تأکید مقام معظم رهبری به دیپلمات‌های ما که با سران ۱+۵ مذاکره می‌کنند این است که مذاکره بکنید، اما به گونه‌ای که به استقلال، عزت، آزادی و شرف کشور خدشه‌ای وارد نشود، چرا که همه اینها با خون شهدا به دست آمده است.

وی با مطرح کردن این سؤال که آیا مردم ما ۳۶ سال پیش فریاد آزادی سر دادند به آن رسیدند یا نه، یادآور شد: قبل از انقلاب استبداد در کشور حاکم نبود نه آزادی و مجلس و دولت از خود اختیاری نداشتند، در حالی که امروزه همه می‌توانند با رعایت خطوط قرمز دینی به همه مسئولین در کشور انتقاد کنند.

حداد عادل به تعریف آزادی پرداخت و تصریح کرد: آزادی‌هایی که در غرب وجود دارد با آزادی‌هایی که امروز در کشور ما وجود دارد معنی آن یکی نیست.

وی به توهین اخیر نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر با شعار آزادی پرداخت و گفت: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم محبوب یک و نیم میلیارد مسلمان جهان است و توهین این نشریه به ساحت مقدس آن حضرت نمی‌تواند نشانه‌ای از آزادی باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مردم ایران در قبل از انقلاب آزادی را در چارچوب رکن الهی می‌خواستند، ادامه داد: اهمیت جمهوری اسلامی از استقلال و آزادی بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی هدیه بزرگی که به مردم دادند این بود که دین را وارد صحنه اجتماعی و زندگی مردم کردند.

حداد عادل در ادامه به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام اشاره کرد که می‌فرماید؛ نماز، روزه، حج و زکات و ولایت واجب است و در ادامه نیز می‌فرمایند اهمیت هیچ چیز به اندازه ولایت نیست، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم اعتقاد به توحید ما را نجات دهد، باید به اعتقاد ولایت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه را نمی‌توان با جدایی دین از سیاست اداره کرد، افزود: این حکومت اسلامی را ولایت فقیه به ما عطا کرد و ولایت فقیه متشکل است از دین و سیاست.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: ملت شهیدپرور ایران هر زمانی که احساس خطر کردند، با بصیرت سیاسی وارد صحنه شده و انقلاب را از دسیسه‌های دشمنان نجات دادند، همانند جنگ هشت دفاع مقدس و ۹ دی ۸۸.

وی با بیان اینکه ایران باثبات‌ترین و امن‌ترین کشور منطقه است، گفت: زمانی که گروه‌های داعشی دست‌پرورده استعمار خواستند که وارد خطوط قرمز ما در نجف اشرف و کربلا شوند، سردار شجاعی همچون سلیمانی وارد صحنه شد و اجازه نداد که اینها از خطوط قرمز عبور کنند.

https://haddadadel.ir/news/605-07-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.