تاریخ انتشار: 13 دی 1393

مردم و مسئولان برای درخشش خورشید شمس همت کنند

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: با همت مردم و مسئولان خوی و آذربایجان خورشید شمس در همه عالم درخشش کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، غلامعلی حدادعادل در همایش بزرگداشت محمدعلی موحد و رونمایی از طرح بارگاه شمس تبریزی که در سالن ارشاد اسلامی خوی برگزار شد، اظهار داشت: برای شناخت شمس تبریزی باید اول مولانا را بشناسیم چرا که شمس بود که مولانا را عاشق بی‌قرار خود کرد و خود عاشق و بی‌قرار مولانا شد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: مولانا بعد از دیدار با شمس درس و بحث را رها کرده و شاعر شد و دیوان بزرگ غزلیات شمس را آفرید که نتیجه شیفتگی‌اش به شمس بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از فرو نشستن آتش اولیه این دیدار بود که با عقلانیت و معنویت مثنوی سروده شد.

حدادعادل تاکید کرد: کتاب پیامک مثنوی آنقدر جهانی و عالم گیر است که در آمریکا پرفروش‌ترین کتاب شده است.

وی با اعلام اینکه دنیا، همه عالم هستی نیست، بیان داشت: هستی فقط ظاهر دنیا نیست و در پس این ظاهر، حقیقتی نهفته است که باید آن را شناخت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عالم بی معنا و بی هدف نیست و انسان در یک مسیر متعالی به سمت خدا در حرکت است و منشا این حرکت، عشق است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطرنشان کرد: ما امروز به یاد مردی گرد آمده‌ایم که اعتقاد داشت باید درون را و دل را به عشق و مهر صفا داد و جلا بخشید.

این مسئول متذکر شد: باید با همت مردم و مسئولان خوی و آذربایجان خورشید شمس در همه عالم درخشش کند.

https://haddadadel.ir/news/595-03-2015

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.