تاریخ انتشار: 30 آبان 1389

کناره‌گیری یونسکو از همایش روز فلسفه تأثیر مثبت داشته است

دکتر حداد عادل گفت: کناره‌گیری یونسکو از همایش «روز جهانی فلسفه» در تهران، بر این همایش تأثیر مثبت داشته است.

دکتر حداد عادل رییس همایش «روز جهانی فلسفه» درباره‌ی تأثیر کناره‌گیری یونسکو از شرکت در همایش «روز جهانی فلسفه» بر روند برگزاری این همایش، اظهار داشت: بعد از این‌که یونسکو اعلام کرد خودش را کنار کشیده است، تعداد اساتیدی که برای آمدن به ایران داوطلب شدند، بیش‌تر شد.

وی در ادامه درباره‌ی علت کناره‌گیری یونسکو از شرکت در این همایش گفت: آن‌ها خودشان علت را آماده ‌نبودن شرایط مورد نظرشان ذکر کردند؛ ولی ما این را نمی‌پذیریم و من درباره‌ی علت کناره‌گیری یونسکو سر فرصت برای مردم توضیح خواهم داد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره‌ی این‌که گفته می‌شود این تصمیم تحت تأثیر مسائل سیاسی گرفته شده است، عنوان کرد: بله، قطعا همین‌طور است؛ یعنی دلیل واقعی نداشته است؛ بلکه فشار‌های سیاسی بوده؛ اما من راجع به این موضوع به تفصیل صحبت خواهم کرد.

دکتر حداد عادل با اعلام این‌که همایش «روز جهانی فلسفه» یکشنبه، ۳۰ آبان‌ماه با عنوان کلی «فلسفه، نظر و عمل» در کتابخانه‌ی ملی افتتاح می‌شود، گفت: این همایش سه روز ادامه خواهد داشت و علاوه بر جلسات عمومی، ۱۶ نشست تخصصی دارد که به ۱۶ موضوع فرعی ذیل عنوان کلی «نظر و عمل» توجه می‌کند.

وی افزود: در این همایش چندده نفر از استادان فلسفه از چندین کشور جهان شرکت خواهند داشت که آمریکا، اروپا، کشور‌های آسیایی و کشور‌های منطقه از جمله این کشورها هستند. همچنین چندصد نفر از اساتید ایرانی و دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری از جمله شرکت‌کنندگان در همایش هستند.

حداد عادل همچنین عنوان کرد: استادان شرکت‌کننده در همایش، در پایان همایش دیداری هم از اصفهان خواهند داشت و ما‌ انشاء‌الله مقالات عرضه‌شده در همایش را نیز چاپ خواهیم کرد.

https://haddadadel.ir/news/59-21-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.