تاریخ انتشار: 24 آبان 1393

رسانه‌ها نسبت به زبان فارسی مسئولیت دارند

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: یکی از مسئولیت‌های رسانه‌ها مسئولیت نسبت به زبان فارسی است و ما در کشورمان نسبت به این زبان پرمحتوا مسئولیت داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: با انتخاب عنوان آزادی مسئولانه برای بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها خوشحال شدم و بنده از آن کسی که این عنوان را انتخاب کرده تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: آنچه ما در این سال‌ها می‌خواستیم بگوییم عنوان آزادی مسئولانه است که گفته شد و به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد پیشنهاد می‌کنم همایشی با این عنوان برگزار کند تا راهبرد تدوین آزادی و مسئولیت مشخص شود.

دکتر حداد عادل بیان داشت: بعضی از روزنامه‌ها آنقدر نسبت به زبان فارسی بی‌مبالات هستند که نه خط و نه ارکان فارسی در آن لحاظ می‌شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی افزود: یکی از مسئولیت‌های رسانه‌ها مسئولیت نسبت به زبان فارسی است و ما در کشورمان نسبت به این زبان پرمحتوا مسئولیت داریم.

وی خاطر نشان کرد: ما صاحب یک زبان گرانقدر هستیم که در معرفی ما پیش مردم دانای جهان از نفت و سایر چیزهای دیگر نیز افتخارآمیزتر است.

حداد عادل با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید مسئولیت‌پذیر باشند گفت: امسال جایزه فرهنگستان زبان فارسی به سه روزنامه سراسری استانی و یک روزنامه‌ای که به زبان فارسی درمقاله‌ها و گزارش‌ها توجه کرده بود اهدا می‌شود.

وی تاکید کرد:‌فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی این آمادگی را دارد که برای تمامی رسانه‌ها دوره‌های آموزشی برگزار کند.

جوایز فرهنگستان ادب و زبان فارسی به روزنامه‌های اطلاعات، همشهری و خبر جنوب اهدا شد.

https://haddadadel.ir/news/575-15-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.