تاریخ انتشار: 18 آبان 1393

رمز ماندگاری قیصر امین پور بیان تفکرش به زبان شعر بود

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: قیصر امین پور متفکری بود که افکار خود را به زبان شعر بیان کرد و رمز ماندگاری او نیز همین موضوع است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل شنبه شب در آیین بزرگداشت قیصر امین پور در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اظهار داشت: امین پور با زبان زنده، فصیح، معیار، روشن و امروزی اشعار خود را می‌سرود به طوری که این اشعار به هیچ وجه پیچیدگی ندارد و از لحاظ مضمون تقلید پوچ و کورکورانه قدما در شعر او دیده نمی شود.

وی افزود: شعر قیصر شعر انقلاب و درد و رنج مردم و احترام به افرادی بود که در انقلاب اسلامی ایران نقش داشتند. این اشعار مانند باران برای انسان تشنه بود و رگه‌ای از بی‌ایمانی در اشعار قیصر مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شعرهای قیصر را در سال ۱۳۶۰ درک کرده است افزود: در آن زمان مسئولیت انتشار کتاب‌های درسی را برعهده داشتم و اشعار امین پور به گونه‌ای بود که جوانان به خوبی آن را می فهمیدند و برای آنان الگو بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امین پور چشم به افق‌های دور داشت، افزود: این شاعر هیچ گاه نگاه خود را از آسمان و دور دست قطع نکرد و ذره‌ای بی‌اخلاقی، بی‌ایمانی، غفلت از مردم و نادیده گرفتن دردهای جامعه در اشعار او مشاهده نمی‌شود.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطرنشان کرد: امین پور چندسال پیش از درگذشتش به عنوان جوانترین عضو این فرهنگستان با رأی بالای اعضا انتخاب شد و اطمینان دارم اشعار او تاثیر ماندگار خود را بر جای گذاشته است.

حداد عادل تصریح کرد: شعر فارسی پس از انقلاب وامدار قیصر امین پور است.

مراسم بزرگداشت قیصر امین پور شنبه شب با حضور جمعی از نویسندگان، شعرا، اساتید دانشگاه و محققان و مسئولان در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

https://haddadadel.ir/news/572-09-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.