تاریخ انتشار: 30 آبان 1389

سخنرانی دکتر حداد عادل در هشتمین همایش چهره های ماندگار

هشتمین همایش چهره های ماندگار با حضور  دکتر حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شخصیت های علمی و فرهنگی کشور برگزار شد.

در این مراسم دکتر حداد عادل طی سخنانی گفت: اگر مقصود این است که ما با این گوشت و پوست و استخوان ماندگار شویم که بیشتر به یک شوخی شبیه است و معنای دیگر این ماندگاری می تواند این باسد که چهره های ماندگار صاحب آثار ماندگار هستند و دانشجویانی تربیت کرده اند که به نوبه خود استاد می شوند و دانشجو تربیت می کنند و جویبار زلال علم و اندیشه و فرهنگ می ماند اگر که ما نمانیم. آنچنانکه دیدیم استاد محمد نوری به یاد ما آورد که تنها صداست که می ماند و صدای او مانده است. وی ادامه داد: یک چهره ماندگار دیگر داریم که از همه اینها ماندگارتر و بالاتر است و آن ماندگاری کار کردن برای خداست. در قرآن آمده است که همه ما فانی هستیم مگر وجهه خدا و همه چیز فانی است مگر آنکه جهت و سمت و سوی خدایی داشته باشد.

دکتر حداد عادل تصریح کرد: چهره های ماندگار به معنای واقعی کلمه ماندگار هستند که برای خدا نیز کار کنند و در این میان خوب است که یادی کنیم از امام راحل که به برخی از چهره های روشنفکر گفت: شما سالها حکومت طاغوت را تحمل کردید و قدری هم ما را تحمل کنید و ببینیند چه پیش خواهد آمد.

وی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: امروز پس از ۳۲ سال ما به جایی رسیده ایم که وقتی ما به یاد می آوریم که در اول انقلاب برای مخالفت با انقلاب ما می گفتند این انقلاب شما را از علم باز می دارد و امروز چون در علم پیشرفت کرده ایم، که نمونه آن پیشرفت در علم هسته ای است، با علم ما مخالفت می کنند. همه اینها به برکت چهره های ماندگار و استادان حاصل شده است. چه آنها که در زمره این افراد بوده اند و چه آنها که از قلم افتاده اند.

وی در پایان سخنان خود یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس را هم گرامی داشت و گفت: آنها ماندگارانی هستند که برای خدا کار کردند و تلاش کردند تا ما امروز با آسایش و آرامش پیشرفت کنیم.

 

https://haddadadel.ir/news/57-21-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.